AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.774

Svensksåld M5 00:a för 115"

Sida 1 av 2
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Detta verkar billigt eller nån som vet nåt,svensksåld också.
115000:- för en sån här bil verkar skumt,måste vara nåt knas eller vad sägs?
Länk
Kan kanske 18000 mil och 8 år gammal i alla fall vara en anledning... Plus jättehöga driftskostnader, hög försäkring m.m.
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Såg nu att den varit uppe till disk i forumet redan i M3/M5 delen.
Är ju en 99:a också enligt VV.
Skum bil detta.
Konstigt att den annonseras, den är såld enligt annonsen. Ändå sänks priset?

Scheckheft
Simon: den är svensksåld :)

Mvh
Scheckheft
Ok, det är inte riktigt det som skrivs....:) Om den prisnivån upplänkad bil är generell kan jag snart börja åka M5 till jobbet..:)

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
När kommer första M5 E39 under 100'? Det kan inte vara långt borta. Såhär på rak arm kan jag inte tänka mig någon bil som ger mer nöje och komfort för pengarna. När de blir så billiga skulle man nästan kunna köra trafikförsäkrat, och därigenom spara den största utgiften....

Mvh Johan
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Känner vi inte igen denna typ av annonsör, "namnformen" (oftast helylle som Gustav, Anton m.fl.) och alltid text med VERSALER (på typ lite knagglig svenska)? Alltid billigt och bråttom...

Enligt Eniro går inte heller numret till någon ”matilda”. Det går till en 20-åring i Helsingborg (?). Bilens reg.ägare enligt VV finns i Södertälje (inte heller det ”matilda”). Ägare hos VV återfinns inte heller på Ratsit.se.

Hos mig lyser det i alla fall ett antal varningslampor.

Rätt så uppenbart att bilen står på nån målvakt eller liknande allt för att kunna dölja saker och ting.
ja
48
jagboy
Mercedes CL 55 AMG-04
är romer som säljer bilen om nu någon ville veta:) bilen kan ju vara ärlig osv men det är nog ingen större risk
tu
243
turbofritte
523 -00 M-Sport
735 -88
I samband med prissänkningen så blev det nytt tel.nummer oxå , det förra gick till en herre i Umeå.

Ringer varningsklockor hos mig oxå , råder ev. spekulanter att noga kolla upp historiken !

Det jävligaste är att det räcker med EN köpare för att han ska kunna håva in stålar om vi nu utgår ifrån att det är en blåsning vilket mycket talar för.

bara ett av alla exempel på dessa så kallade bilförsäljare hoppas bara att ingen går på detta utan att undersöka väldigt noga först!

When batman takes a vacation he does the Gumball
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Samma bil som diskuteras här;
Länk

Verkar som den värd mer neråt 80'. Verkar vara en hel del kost och överraskningar som väntar löparen... (bara att vädra ur wunderbaumlukten kostar väl ca 2.000)

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Nuvarande ägare har haft bilen sedan 17/12 -07, handlare gissar jag på...
Har gått i Karlstad innan, troligvis samma bil som var till salu på Powerbörsen i höstas för runt 140k, med några defekter som mindre rost mm, kommer inte ihåg exakt.
Enkla briser vid senaste besikning i mars förra året, felaktig ljusbild samt krängningshämmare glapp

Kan kanske vara ett bra köp, priset är ju attraktivt, men kolla med tidigare ägare först, är mitt tips...

BMW CS #5139
Hm..är det inte bilen från nåt dödsbo med div fel, typ airbag-lampa som lyser, lacksläpp, rost osv...tycker mig känna igen regnr...Är det den bilen så var den utannonserad för 135" strax innan jul...
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Har sett den bilen hos en bilhandlare på Lidingö tidigare, då vid 17000 mil var den hyfsat fin – om jag inte minns fel. Men som sagt, det kan gå snabbt utför...

Tror också eventuella spekulanter bör läsa denna tråd (annonsören är troligen inte helt obekant...) Länk
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Så var annonsen borta....... undra om den nya ägaren dyker upp på forumet?
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
115000kr, klart bilen inte är i toppskick.
Hur risig den än var så blev den såld snabbare än de flesta m5or som annonseras, så uppenbarligen är den värd pengarna, till skillnad från många andra bilar..
Värdet styrs av köparens värderingar, inte säljarens, och defenetivt inte detektiver på ap:D
sallepwr; Väldigt väldigt många gör dåliga bilköp så att en bil blir såld (även om annonsen är borta behöver den inte vara såld) säger ingenting.

"Marknaden" är bara något fiktivt påhittat av Göran Persson och liknande, rent bull, tänker på Volvo som "sålde" ett större antal bilar till Nordkorea 1974 när landet öppnade dörren, men när det var dags att betala bilarna och allt annat landet "köpte" ja då stängde dom dörren = Volvo fick bara ett finger inga pengar, ca 10år senare gjorde Mercedes om Volvos misstag, jag misstänker att den eventuella köparen av M5: an snart upplever det Volvo och Mercedes upplevde med Nordkorea = grundlurade, men that's life!

Stephan
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Stephan:
Må så vara att köparn blivit blåst, jag har inte själv sett bilen, så det uttalar jag mig inte om. men alla de andra som köpt fina dyra bilar som sedmera visat sig vara svindyra att fixa, har inte de blivit mer blåsta som betalat nära på det dubbla som vad denna kostade?
Vad man kan utgå från denna försäljning (den lär nog vara såld) är att en m5 med lite fix är värd 115, eftersom den blir såld för det. Men en skitfin 00a är inte värd 200 eftersom dessa inte blir sålda.
Får se vad mitt m5e39köp kommer kosta och hur blåst jag blir:D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.