AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.128

Vilka mer har problem med oljud från avgassystemet? (120d)

Tjena,

har nu kört ca. 65 mil med min 120d och nu när bilen står på tomgång så har ett oljud från slutröret av avgassystemet uppkommit. lägger jag bara handen eller foten lätt emot slutröret tystnar det.

Till saken hör också att polaren har samma problem + att han har oljud från någon av burkarna under bilen. Han har sagt till på BMW och ska få hela sitt avgassystem utbytt.

Några mer med liknander problem??

120d
Det samlas grus o småsten mellan det extra slutröret o avgasröret, tag bort slutröret o töm ut gruset (sitter med en torx) så blir det tyst.

Har samma ljud, måste vara småstenar som skapar tickandet.
120d
Någon som har tips på annat slutrör man kan byta till?
Gärna i stil med dubbla röret på 130i.

So
134
Soundborder
325dM e93 -09
120dM e87 -07
Jag har lurat på ett slutrör/slutljuddämpare till min 120dM 177hp ett tag. Jag vill absolut inte att det skall se "penta" eller eftermarknad ut och har kommit fram till att Eisenmann nog är det vettigaste alternativet. Jag har kikat live (Frankfurtmässan) på en slutljuddämpare från dem till 120dM och den ser väldigt "bmw"-aktig ut. Så vitt jag förstår så kan man själv speca ljudnivå och vilket är ett plus.

Länken nedan är till 163hk-versionen. 177hk-version kommer i produktion under Q1. Tydligen är det inte en enda böj som stämmer mellan dessa två modellversioner...

Länk

120d
Ser intressant ut!
Det där skulle passa mig med(även om dessa slutrör ser ut o kunna samla lika mycket smågrus som org. röret).
Får väl vänta o se när 177hp varianten kommer.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.