AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.031

M5 fälg "look a like"

pu
1
puffen37
530I Touring-06
Har M5 replica fälgar(18") på min e61-06. Kvalitén verkar inte vara så bra på fälgen, lacken lossar lätt.... Är det ngn som har erfarenhet av fälgen och som kanske har någon/några liggande som jag kunde köpa. Fälgen har blivit svårare att få tag på sen BMW börja "bråka". det verkar som ett par företag, bla. teletyre, info-wheels m.m. kan få fram fälgen. Har sett att ngn kommenterat att fälgen skulle orsaka sämre komfort än originalet, högre bränsleförbrukning osv, stämmer detta??? Den är ju bra mucket snyggare än originalfälgen. Hur vet jag att jag får rätt fälg? jag tror jag har den som heter Br new 05(8x18, 9x18).
jp
13
jpmini
535 e34 -90
på fälgen står en massa saker et å dyligt och bland alla siffror finns tillverkar koden på fälgen och den kan nästan vilken seriös däckhandlare som helst få fram bara ringa å kolla runt frågan e ju fri så länge den e ärlig, lycka te mvh jp
Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
Jag har också 18" M5 replica på min E60. Jag har hunnit köra ca 4000 mil med dom i sommar och märker inga lacksläpp eller sämre komfort, jag har då ändå 275 bak och 245 fram. Fett och brett ska det va :) Men mycket hänger ju på däcken. Jag har conti sport contact på. Mycket bra däck som faktiskt klarar några mil till. Tysta framförallt! (jag köpte mina på Bil och Motor i Taberg, dom finns på nätet, kanonservice där men jag vet inte om de fortfarande har. Ring och fråga 036-648 50)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.