|
|
|
|---|---|
|
ja precis...vad ska man ge på ett ungefär för en 535 från 88:a nybes & nyskatt ska gå bra i maskin lite mindre skvanker finns,men dock inte alls rostig. ca 30000mil elhissar,lucka,manuell,drag,storfärddata,alufälgar. vad ska man se upp med/kolla på? mvh | |
|
Har du råd att tanka en 535a så köp den :) Själv skulle jag inte ge mer än 10k för en 535a i bruksskick. Dock är den ju nybes och skattad vilket är ett stort plus. Jag skulle se upp med mätarställningen. Jag blev lurad på min 525 89a som hade stannat på 29996 mil, så jag hade ingen aning om hur långt den gått. Med stor risk kan den där 535an ha gått långt över 30 om mätaren stannat, och dom stannar på just 29996 mil om jag inte minns fel. Då har du iof stor anledning att pruta så om allt annat verkar schyst och den går bra, lägg ett skambud :) Det mesta som är värt att kolla står ju i beg-guiden tycker jag. En sak som inte tar upp så noga där är att kolla under bilen efter rostiga bromsrör eller hål i golv, oljesöl m.m. Det har jag missat ett par gånger när man är lite stressad vid bilköp och sen efter hittat rost i trösklar och golv, läckande växellåda m.m. Kan vara värt att mötas på en mack med gds-hall och hissa upp bilen och kolla hur den ser ut undertill. Hoppas det var till någon hjälp. Mvh |
|
|
Kamaxel/ventilspel(om den tickar ovanligt mycket) Slang från servobehållaren Packboxar Bottenstockslager(skorrar i lådan på tomgång) Rost i trösklar Silentblock(klonkar vid ryckig körning) Ah sen sedvanliga saker man ska kolla på en bil |
|
|
tackar.... har haft 735 så tanka får man väl göra om man ska köra bmw med större motorer...:) denna bil bör väl inte rostiga bromsrör/hål i golv (om du mena rosthål?),med tanke på nybes? den tickar "normalt" för en gammal bmw tycker jag....insugsbälgarna är dåliga bör bytas snart. vi får se vad som händer....mvh |
|
| Bes godkänner rosthål också | |
| sant,men då bör dom skriva 2:a eller bra att veta,men visst dom är ju bara människor också... | |
| Mjo men det brukar inte alltid vara så, jag hade en låååång rostreva i en golf 2a som knappt gick igenom pga detta men det blev inte ens bra att veta. Så man kan inte lita på besiktningen till 100 | |
|
Jo jag kom på sen att den är ju nybes så det lär inte vara några problem med bromsrören i alla fall. Dock kan hål i golv m.m leda till att vatten läcker in och skadar elektroniken i bilen som är mindre bra, det har jag varit med om också. Följ gärna upp tråden om du köper den eller inte, gärna med lite bilder! |
|
| Och nu kom jag på en till sak. Tanken brukar ju läcka över 40 liter ibland pga avluftningsrören är kassa, men det borde ju ägaren tala om i så fall. Du kan ju alltid fråga om tanken läcker. Skulle han säga att han inte vet kan du ju alltid be att få tanka fullt innan köpet om du bestämt dig för att du ska ha bilen oavsett. Läcker den kan du pruta ännu mer :) | |
|
hejsan. var & kikade & provkörde bilen i fråga idag,men det blev inget med den... mätarn stog på 299960km alltså den stannar väl snart?..funkade dock idag,men det va mindre grej tyckte...men däremot var det allt annat....tejpade insugsbälgar,rost,rost & rost..ovanligt mkt tickande trots riktigt varmkörd motor,väldigt "sladdig" på vägen,så det är väl nån bussning som är dåliga....nej,det va för mkt fel på bilen,för min del i allafall...dessutom har grabben haft den bara sedan slutet av december.....:) nej,jag får jaga vidare.....priset var om nån undrar strax under 10 papp,men kände det att bättre att satsa mer från början & få en bil i bättre skick. tack för alla synpunkter förresten... |
|
| kan tillägga att jag haft en hel del bmw & just det här med tickande gjorde mej misstänksam...har haft många 735:or & det är väl samma motor i dom,& dom har då inte tickat "alls". | |
| Var det denna bil? Länk | |
| ja | |
| en anledning till varför jag va lite sugen va att jag hade/har en volvo att erbjuda i byte,men kändes som min volvo får rull ett tag till hos mej..... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.