AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
945

bmw 525i24v.. vill inte starta..

ar
19
armbrytare
525i 24v.
hej.. jag har problem med min 525i 93.a. den vill inte starta den bara dog när jag körde.sen provade jag att starta den igen men den var död gick runt på startmorton som vanligt men tände inte.. nötte ett tag sen håppa den igång igen var tvungen att ha ett varv på 3000 för att den skulle gå.. släpte jag gasen då dog den men startade igen när jag släppte upp kopplingen.. men sen efter de startar den inte ingen gnista ingen soppa på stiften..startar inte med gas heller... väldigt tacksam för alla förslag...
ingen gnista & ingen soppa fram?
nu är jag inte nån expert men skulle vela prova med en annan styrbox...men är en ren gissning alltså....
fe
255
festlund
545iA -05
528IA Touring -99
Låter som en trasig vevaxellägesgivare.
ar
19
armbrytare
525i 24v.
om de skulle vara vevaxelgivaren gör den så att både gnistan och att den inte får fram nån soppa..??? ska kolla den i dag även kolla tomgångsgivaren....
fe
255
festlund
545iA -05
528IA Touring -99
Nej du får ingen gnista om den är trasig,men soppa borde du få fram.
problemet med bränslet kan ju bero på bränslepumpen eller dess relä.
Pröva att starta den med startgas så får du lite rätsida på vilken sida problemet ligger på,bränsle eller el.
ar
19
armbrytare
525i 24v.
har varit i garaget i dag och kollat över en massa saker.. bland annat soppa pumpen den har ström fram till den men funkar inte.. tog bort den och prova då funkade den. angående reläna så vet jag inte riktigt vart de relät sitter.har inget soppa tryck heller. kollade vevaxellgivaren åxå i dag..var lite metalspån på den gjorde rent och provade igen men inte ett liv..

är de nån som vet vart exakt soppa relät sitter..???
ar
19
armbrytare
525i 24v.
eller vet nån vad reläet heter.. ??
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Det finns en hel del skrivet om bränslepumpsreläet och soppa-pump, var reläet sitter, hur man byglar o.s.v. Prova att söka, här är en bra länk t.ex. Länk
Lycka till!

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

ar
19
armbrytare
525i 24v.
ok..tack för de... har varit nu igen och fixat lite. pumpen är hel och reläet är helt... men den pumpar inte fram nån soppa plus att jag inte har nån gnista har byglat så jag fick soppa tryck.. men hjälper ju inte när de inte finns nån gnista... ska försöka att få tag på en vevaxellgivare och prova med den...

tack för all hjälp jag fått.. och jag tar gärna del av mer hjälp..mvh.stefan...
ar
19
armbrytare
525i 24v.
hej igen... är de nån som vet var de ska vara för ohm på vevaxelgivare samt kamaxelgivare..??? tack på för hand..mvh stefan..
fe
255
festlund
545iA -05
528IA Touring -99
Svårt att mäta sig fram till ett fel i vevaxelgivaren:Länk
ar
19
armbrytare
525i 24v.
så nu har jag bytt vevaxelgivaren.. och bilen funkar perfek.. tack för eran hjälp...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.