|
|
|
|---|---|
| Vill ha igång min bärbara som sitter i bilen,har stoppat i simkortet,men d verkar villa ska va en 8 siffrig pinkod...nån som vet hur man trycker på enter eller va man ska säga,då man tryckt in 4 siffriga koden??är i färddatorn ja trycker in koden..sen står det suche basis i själva luren.Tacksam för svar | |
| Låt bli koderna i datorn..du måste gå till en butik och få ett Simkort som är avpassat till just bilen Länk Länk | |
| ja men ja har ju d stora kortet...läste på länkarna att d bara finns att sätta i där fram på trådlösa lurarna,stämmer detta??förut stod det inserte simkarten eller nåt,när ja stoppa i så försvann ju det..nu äre bara pinkoden som krånglar... | |
| Jo men om du läser länkarna ..du ska ha 2G kort skaffar du ett kort så får du automatiskt ett 3G kort..jag köpte ett kontantkort och höll på att bli tokig..sen ringde jag till Telia Mobil då sa killen direkt att jag måste byta kort till nåt som hette 2G så jag gick till en Teliabutik och bytte kort funka direkt då.. | |
| okejs...ska kolla sen,men va d kan d vara när luren inte hittar basen då'??står kaine forbindung zur basis | |
| Tjo,nu händer d grejjer...fick luren å hitta allt igår,å mitt i allt stod allt på engelska??var en på/av knapp under lurehållaren som var av,sen den vart igång en stund så startade luren,å massa teliamenyer kom upp i bordmonitorn.däremot när ja försöker ringa står d bara call ended!!men kortet är ju tomt,hjälper det att fylla på kanske,eller måste ja ha ett 2 g kort?? | |
| Du måste troligen fylla på kortet på så vis att du köper påfyllning sen får du ringa telia och läsa upp påfyllningen...för av någon anledning så funkar inte dtmf tonerna så det går att knappa in påfyllningen via telefonen..men heller inte omöjligt du måste byta kort...du ser ju också om telefonen är uppkopplad om inte så blinkar röd lampa högst upp till höger på monitorn.. | |
| tjoo...min lampa lyser grönt nu,förr blinka den rött.är det rätt eller fel??har halebopkort kanske ja oxå ska tilllägga. | |
| Den ska lysa grönt då telefonen har mottagning... | |
| ja men altså,om det lyser grönt,då ska d väl bara behövas fylla på kortet då??ja ska prova å se,annars få ja skaffa ett telai 2g kort.. | |
| Men vad händer om du tar en annan telefon och ringer till bilen då...?...och du måste väl kunna ringa din operatör och höra om kortet är tomt... | |
| Det går ej ringa till bilen nu,men kortet är ej aktiverat,men pratade me dom nyss,så nu ska kortet va aktiverat och påfyllt.så man får se om en stund,för halebop ingår i telias nät,däremot har dom bara 3g kort....men nu har jag ström i luren iaf,var on/off knappen under lurhållaren som var avslagen tidigare. | |
| Tjo nu ä luren igång,köpte ett telia 2g kort,å vips så funka det*! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.