|
|
|
|---|---|
| Nu ska pärlan in på Ins 2, en E46 330i med snart 9000 mil på mätaren. Jag har fått pris på servicen, men inser att det lätt kan rusa iväg, då en del inte ingår i det fasta priset, t ex påfyllning av bromsolja och kylvätska vid behov. Någon som har erfarenhet av vad Bmw brukar debitera för vanliga extrapunkter, så man kan anta vad som är rimligt? | |
Gunget |
Har just haft våran E46 325XiT på Insp. II. Den kostade ca 5.800 kr. Bytte även bromsvätska vilket gick loss på 570 kr. Fick dock 10% rabatt på totalsumman eftersom jag är medlem i BMW Club Schweden.... |
|
Jag brukar faktiskt inte bli debiterad något extra för påfyllning av diverse vätskor eller annat. Det kanske är för att det inte brukar fattas något i mina bilar. :-) Senast i augusti betalade jag 5340:- för Inspaktion II, 390:- för bromsvätskebyte och 490:- för omprogrammering av DME. Då glömde jag att nyttja BMWCS-rabatten, som det ser ut på kvittot. Mina erfarenheter gäller i och för sig bara Novation i Uppsala. |
|
|
Byte av vätskorna går ju att välja bort om man varit duktig och gjort det själv eller bara är snål. (många har ju bytt vattenpump eller termostat/hus redan vid 10000mil så då borde även kylvätskan bytts) Så priset för en ren inspektion II är alltså 5340? ingår microfilter i den summan? |
|
|
Ser att du är från Norrköping och när jag gjorde inspektion 2 för 13 mån sedan behövdes bromsvätskan bytas (eller fyllas på eller nåt...) och det tog de runt 600 kr extra för på Kneippbadens Bil. Jag kan kolla upp exakt vad det kostade om det skulle vara av intresse. |
|
| powerpak: Ja microfilter ingick, precis som allt annat material. | |
|
Hej Supreme! Du får gärna ta reda på vad du betalade. Någon som vet vad kylvätskebyte kostar? Mvh |
|
| Superstar var det..förlåt =) | |
|
Kylvätskan ska väl aldrig bytas enl. serviceschemat. Fast det är ju inte dumt att byta ändå förstås, precis som växellåds- och slutväxelolja ... och bränslefilter ... och servoolja. :-) Vad kylvätskebyte kostar vet jag inte. Det som inte BMW tycker behöver göras längre, det gör jag själv istället. |
|
|
Ingen vara Volvokillen1: Fick totalt pröjsa 5903 :- (inkl moms) för en inspektion II gjord 2006-12-12 som även innehöll byte av vätskan i bromssystemet. Jobbet kostade 410:- och materialkostnad på 85.70:- exkl moms alltså 618.75:- inkl moms. btw; Av nyfikenhet, vad fick du för pris? |
|
|
ok superstar, det ser ut som jag fått samma pris som du. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.