AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.143

Varför lyser airbaglampan?

Hej. Jag har en e39 -96:a. För ett tag sen började varningslampan till airbagarna lysa. kan inte hitta någon orsak. Är det någon som har någon idè om vad det kan bero på?
Sensormatta i pass stolen fram, kontakt stycke som glappat till etc etc.
Det finns många saker som kan "trigga" airbag lampan och den lyser hemtrevligt tills man vart på BMW och nollat den ( alt. med airbagåterställare)
Min E34 gör precis samma sak, ibland blinkarden och ibland lyser den konstant. Är det en sensormatta i dom stolarna med?
Jo
11
Josif
523i -98
Min airbag lampa lyser pga högt motstånd i tändkrets.

jn
3
jne_werner
528iA Touring -97
På min E39:a 97:a lyste airbaglampan pga glapp i en kontakt tändningslåset. Det började med att den ibland lyste lite svagt. Efter ett taga lös den starkare och oftare, då kunde även radion lägga av.
Byte av kontakten fixade problemet.

/Johan
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det går inte att säga vad som orsakar att airbaglampan tänds utan att läsa av felminnet.
Dock finns det två standardfel. Glapp i bältessträckarkablaget i kontakten under någon av stolarna=vanligast, eller avbrott i sensormattan i passagerarstolen.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Kolla kontakterna under framsätena. Om du flyttat stolarna och något legat i vägen kan sladdarna ha fastnat och kontakten ramlat ur.
to
59
tomcar
520- 98
Har samma problem, var och släckte lampan hos bmw, men den börja lysa igen efter någon månad.
Förmodligen glapp. Orkar inte bry mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.