|
|
|
|---|---|
|
jag vet ine om Bmw E46ans fälgar passar på min E39a förmodar att de skulle vara att inpressningen inte stämmer men med spacers borde de gå eller? och med hur mycket i så fall? tacksam för svar. mvh Racing Pater, peccavi.... Länk | |
|
Hej, diametern på fälgcentrum stämmer inte! E39an har större än E46an. Genom att svarva upp 46ans fälgcentrum så kanske det funkar. Skulle tro att det blir billigare at köpa ett par begagnade fälgar till kärran. Mvh Håkan |
|
|
fick veta de typiskt min otur, men om man sätter på spacers, eller är inpressningen fel? mvh racing Pater, peccavi.... Länk |
|
| Både inpressningsdjupet och diametern på navcentrum... alltså fälgens "mitthål"... är fel. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det finns de som haft M3- E46 fälgar på E39 med spacers, men aldrig nått jag skulle rekomendera. E39 är hopplöst känsligt för minsta fel i balans, orundhet, och centrering och ju mera man aviker från utgångsläget, desstå käsnligare blir det misstänker jag. Det kan fungera, men de kan också bli en plåga. ///MVH Hasso Länk |
|
Navcentrumen går att svarva upp på mekanisk verkstad. Jag har fått det gjort utan vibrationer som följd. E46:ans fälgar har fel inpressning och för litet navcentrum. Varför ska du ha fälgar från en E46 på en E39? There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.