AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.802

Beställa en E92 330d Coupe -2008... Vad tänka på?

Sida 2 av 3
al
187
alex22
318i -03 Lifestyle
Jag är mer för det eleganta utseendet... Lite småtrött på att alla bilar skall se så rå sportiga ut nuförtiden. Audi S5, där har vi den perfekta kombinationen mellan sport och elegans. Länk

MEN smaken är olika :)

Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
BMW 330d Coupe
Karmosinröd
M LM Fälg 225
Läder Dakota Sadelbrun

Comfort package
- Armstöd fram
- Automatiskt avbländbar innerbackspegel
- Belysningspaket
- Farthållare med bromsfunktion
- Förvaringspaket
- Klimatautomatik
- Multifunktion i ratt
- Navigationssystem Professional
- Park Distance Control (PDC) Bak och fram
- Regnsensor

M Sportpaket
- Individual Anthracit innertak
- Individual Högglans Shadowline
- Interiörlist Aluminium Glaciär silver
- M Aerodynamikpaket
- M LM Fälg 225
- M Lädersportratt
- M Sportchassi
- Sportstolar

Dimljus
Ej Modellbeteckning
HiFi Högtalarsystem
Strålkastarspolare
Sätesinställning elektrisk, med minne för förare
Varningstriangel
Xenonljus

Sådär ser specen ut för tillfället......... hmmm :)
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
NiKeMan

Glöm inte usb/ipod interface! Enligt mig klart värt pengarna. Pratar du ofta i mobiltelefon i bilen? Ta gärna bluetooth till telefon, då ingår även röststyrning. Fungerar perfekt och är väldigt trafiksäkert och kul.

Kommer bli en nice bil!

///Danne
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
USB/iPod har jag funderat på...

Men då ska man först köpa en iPod för 3000 spänn o sen även usb interfacet för ungefär detsamma.

sen tillkommer ännu en kostnad för att få usb->ipod kabel?
Do
136
Doc T
-08 335 coupe
Håller med Danne. Haft Ipod anslutning i mina 2 senaste bilar och skulle inte kunna tänka mej en bil utan. Viktigt att välja fabriksmonterad 6FL och inte eftermonterad MOST som ger betydligt sämre funktionalitet. Finns en gammal tråd om detta.
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
NiKeMan

Tveka inte! Du behöver absolut inte köpa någon BMW-kabel för några tusen, utan kör med den vanliga usbsladden som medföljer ipoden.

Dessutom behöver du inte köpa en ipod om du inte vill utan ett vanligt usbminne med en massa låtar på som du smidigt får upp i displayn.

Själv har jag en ipod nano 8gb, svart (3:e gen.) i bilen, kostar ca: 1700:-
Hur bra som helst!

///Danne
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Problemet löst. Köpte mig en iPhone nu ikväll :D
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
NiKeMan

Så nu blir det ipod/usb interface?

Då hade jag även tagit som jag sa tidigare bluetooth till telefon vilket fungerar perfekt till en iPhone.

///Danne
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
NiKeMan

Var köpte du din iPhone? Är själv lite sugen på ny mobil, lite trött på min SE M600 =)

///Danne
Do
136
Doc T
-08 335 coupe
Haha ! Då har du något att pyssla med, ladda låtar och göra spellistor för cruising.
Do
136
Doc T
-08 335 coupe
Måste vara en hackad. Säljs väl inte officiellt i sverige än.
Do
136
Doc T
-08 335 coupe
Lite nyttigt för nyblivna iPhone ägare Länk
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
KÖpte den av en kille via Blocket.se. Ja, hackad tyvärr - men jag va ju tvungen o ha nått till ipod uttaget i nya bilen (om jag nu beställer en e92).
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
NiKeMan

Tack! Hittade också några på blocket, blir nog en sådan för mig med.

///Danne
Visa användare
23
HenkeEdge
F32 440i XDrive MPPSK -2018
[NiKeMaN]

Rätt fin spec. men motorvärmare och kupeuttag kan vara bra för andrahandsvärdet med. För visst spånade du om det tidigare då ni snackade lådor.

- - - - - - - - - - - -
Lita aldrig på någon som inte är eller aldrig har varit hårdrockare.
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Med 6FL skickas ljudet analogt fran Ipoden medans den styrs av USB anslutningen. Kanns som en dalig losning, borde vara helt digitalt ansluten. Utan 6FL sa kan man kora med Ipod (genom den befintliga analoga anslutning) men inte styra den med stereon.

6FL verkar ha svart att fungera med med storre mobila harddiskar som kan laddas med mkt mp3or, kanns som en halvfardig losning (har last mkt pa E90post).

Personligen valde jag Logic7 systemet och ska kora med sa mycket orginal CD som mojligt for att fa basta ljud. Kommer ocksa att branna nagon CD med MP3 ibland.

Jag valde bort 6FL.

Mvh
/Tobias

Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Vad heter 6FL ?
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Sorry jag var lite otydlig: 6FL=Ipod/USB anslutning.

To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Lite mer info: "Ipod uses the line-out but then it takes that signal and sends it to the aux jack which is analog so there is an extra conversion done there. I have been using USB flash drives plugged directly into the USB port, its all digital and to my ears it sounds a little better than my iPod using the Y-cable. Just waiting for 32gb memory to come down in price and thats all I need for my music collection. Also with USB memory sticks you never have to worry about weather or not the unit is getting charged, they use less power than iPods, and given how many members have concluded that the USB port in our cars are not providing a full 5v of USB power, its probably not good for your iPod to be running on less power than the 5v it was designed to operate at." Länk

Bra lank om USB diskar till 6FL: Länk
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
nu har jag inte full koll på hur 6FL-anslutningen ser ut, men är det inte endast en USB-kontakt?
Hur kan då ipoden skicka ljudet analogt?
Menar ni att man i så fall använder både 6FL-USB, samt även standardutrustningens Aux-in miniphonokontakt?

Om 6FL kan ta musiksignalen digitalt från ett USB flashminne, varför kan den iunte göra likadant med iPoden?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.