|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Tjena! Nu har jag gått en längre tid och trånat efter en E92. Det hela började i somras när han som köpte min e46 cabbe precis köpt sig en e92. Sen dess har jag varit helsåld på en sådan. Hur som helst. Något speciellt man ska tänka på? Någon utrustning man absolut inte får missa? Taklucka - hur mycket mindre tak-utrymme får jag av det? Jag är rätt så lång så därför undrar jag.... Hur fungerar Karmosinröd tillsammans med dakota sadelbrunt skinn? Eller ska man ta vanliga M-sport tyg/alcantara klädseln? tacksam för lite svar :) ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" | |
|
hej det första jag skulle tänka över är om du inte ska lägga till lite och köpa en 335d istället..antar att ingen köper en 330d utan automat, och med denna tillvald så blir merpriset för 335d ca 24'kr efter rabatt, vilket ivf jag ser som prisvärt. annars hade jag personligen kryssat för m-paket och något av logic7/individual ljudpaketen. comfortpaket säger en del är "nödvändigt" också. |
|
|
Takluckan stjäl en heldel i takhöjd. Försök att hitta en E90 eller en E92 med taklucka och testa eftersom du är lång. Comfortpaket måste du ha. Stöldlarm är det många som väljer bort, det gör inte jag en avskräckande effekt har det ju alltid. M-ratt bör du välja då den är mycket skönare att greppa än dom andra rattarna. Keep your distance! |
|
| kolla min spec i mitt galleri,jag har det jag anser vara nödvändigt i alla fall | |
|
HFR: Mja jag hade varken tänkt att ta Automat eller 335 då det sticker iväg ännu en massa mer pengar. Någonstans måste man ju dra en gräns. Clubsport: Ja det var det jag misstänkte. Har försökt leta e92 med taklucka - men inte så lätt att hitta här i närheten iaf :( M-ratt blir det garanterat iaf. :) ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" |
|
|
jag tror en 330d utan automat riskerar att bli kall på andrahandsmarknaden. bättre i så fall att satsa på en 325d med automat (samma motor med lägre trimningsgrad), den är även den en väldigt trevlig motor! |
|
| Förstår inte hysterin med automat? Jag har kört automat nu ett tag i min nuvarande Merca - och även i min arbetsbil V70 D5 aut taxi). Men jag vill absolut ha en manuell låda om jag ska ha en "sportbil" som jag anser att e92an är. | |
|
Automat är trevligt men jag tycker inte att det passar på en BMW med lite körglad motor. Speciellt inte på en 3-serie som är lite sportigare i karaktären än exempelvis 5-serien. Keep your distance! |
|
wowwe |
Jag har aut på min 530i men jag saknar manuell låda. Ofta får man köra bilen i man lägge för att kunna få lite körglädje. Om man läser på många tyska och usa forum så är det många som kör så för att kunna utnytja vridet i motorerna utan att aut växlar ner 1-2 steg. |
wowwe |
Hade jag valt en diesel så hade jag valt 330d manuell alla dagar i veckan. Vill du känna vridet så är det manuell som gäller. Jag har provat det mesta i BMWs program både man och med aut. |
|
Tror absolut inte att man har igen pengarna man lägger på automat när det väl gäller att sälja bilen, oavsett det gäller en bensin eller diesel. Det finns många som vill ha automat men jag tror ändå att det finns fler som föredrar manuell. Den enda anledningen att köpa till automat är om du själv vill ha en automatväxlad bil, annars finns det som jag ser det ingen anledning. /// Erik |
|
|
Det finns en anledning att välja 330d istället för 335. 4-hjulsdrift. 330xda och en 335da kostar ju lika mycket, det är bara att välja vad man prioriterar. Men nu var det 330d som var aktuellt. M-paketet är dyrt, och om det inte är intressant tycker jag att det svarta innertaket (innertak i antracit) är en av godbitarna som man faktiskt kan njuta av varje dag. |
|
wowwe |
Det svart taket går att beställa separat för en liten peng :) |
|
smaken är ju olika kan man slå fast :) jag tycker för min del att automat kompenserar för det största handikappet dieselmotorerna har; kort varvtalsregister jämfört med bensinare. jag tror inte heller att man får igen alla pengarna för automat, men jag tror att bilen blir mer lättsåld. |
|
|
Boka in ett besök hos ESS på en gång ;) |
|
|
Med manuell låda är bilen ordentligt körglad dock saknar jag automaten i stadstrafik. |
|
|
Det har ju varit på tapeten många gånger förr, men när det nu pratas om ESS. Pappa fick precis sin 330xda levererad och har funderat på om han ska "tjippa" eller inte. Jag vet faktiskt inte vad jag ska svara när han frågar. Egentligen tror jag att han skulle känna sig tryggare med alla garantier kvar. Nu kom jag att tänka på att om man chippar bilen, gäller trafikförsäkring och sådant vid en olycka eller försvinner alla dessa ekonomiska skydd när man trimmar bilen? Kanske lite offtopic men vad gör man inte för att försöka underlätta NikeMans utrustningsval...;) |
|
|
Länk Lätt den snyggaste specen till E92... |
|
|
Utan M-paket och utan navi pro? Nja håller tyvärr inte med dig alex22...... ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" |
|
|
Den nya automaten är både rapp och låter motorn verkligen komma till sin rätt i 335d, så mitt råd är ändå 335:an. Tror också på ett bättre andrahandsvärde för 335d. Min låda har en annan programvara, det sägs att den ska vara ca 25% snabbare, något jag kan bekräfta när man kör i manuellt sportläge. Då kommer dessutom det fantastiska vridet till sin rätt, något som jag kan hålla med wowwe om. //Stefan |
|
|
Efter att ha kört diverse E90 och E91 Diesel, både med aut och manuell låda är valet VÄLDIGT enkelt. Diesel med manuell blir helt enkelt inte roligt... En 330i eller 335i däremot hade tveklöst blivit med manuell låda för min del. För övrigt MÅSTE du ha detta (viss ironi) -M-paket -Läder -comfortpaket The rest is up to you.... ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.