|
|
|
|---|---|
|
hej på forumet Tycker att larmet på min 330 är väldigt känsligt.Tex. vid låst bil och hundarna rör sig i sin bur sätter larmet i gång direkt. Går det att justera detta eller går det att låsa bilen utan att larma? Tacksam för kommentarer Håkan | |
|
Hej Håkan, Jag tror att man trycker på larmknappen två gånger för att avaktivera sensorn i kupén. Mvh/ Niclas |
|
|
och var sitter larmknappen? På nyckeln är det 3 knappar.En för att stänga,en för att öppna och en för att öppna bakrutan. Har faktiskt läst instruktionsboken men kan ej hitta det. Ja,ja, man börjar väl bli gammal! Mvh Håkan |
|
|
Larmknappen är förmodligen den du låser bilen på. När du låst bilen trycker du en gång till för att avaktivera kupésensorn om jag har förstått det rätt? Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
njaaae! Det där undrar jag.Har provat det.Står också i boken. Det är väl det jag hittar om larm. Mvh Håkan |
|
|
Precis så gör man. Lås bilen med ett knapptryck och tryck därefter in knappen igen och håll den inne en stund. Kolla på clownnäsan under backspegeln, den ska lysa med ett fast sken en liten stund innan den övergår till blinkningar, då är det invändiga rörelselarmet avaktiverat. Jag tror också man kan låsa med nyckeln, men då kanske allt larm avaktiveras, osäker på detta. Det är bara att prova sig fram. |
|
|
En får pröve. Tack för hjälpen Håkan |
|
|
Beskrivningen stämmer, rörelselarmet kan även utlösas av en kupevärmarfläkt, fråga mig inte hur jag vet... ;) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Tja det vete fan hur det fungerar? Det måste va nåt elektriskt, för att citera Gösta Ekman Håkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.