AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
796

Vad tror ni om dessa på en m3 -95

Kan dessa göra sig bra tror ni?

Länk
på en m3 -95
tror faktist att det kan bli riktigt snyggt.. vilkene färg har du på bilen??
gul
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Tror dom kommer att bli skitsnygga.
Det tråkiga är dock att du aldrig kommer att få så bred fälgkant på en E36:a.
JAg har breddat min bil ca 1,5cm per sida + rullat fälgkanterna och ändå får jag bara dit 9,5" breda fälgar och 245, kanske 255 däck. Nu sitter i och för sig r-däck 265:or vilka har mycket rakare sidor, men så tar de också i vid stora sänkor i vägen.
jaså så om jag beställer dessa blir det inga 6cm fälgbana..... då är det ju ointressant. räcker med 225or bara dom breddar utåt..... varför är det så svårt o hitta sådana

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Nej några 6cm fälgbana får du aldrig dit på en E36:a. Eller jo om du har en E36/8 M= Z3 M coupe så går det. Hade en sådan innan, se mina bilar och där fick man plats med breda fälgar med bred fälgkant.
Anledningen att det inte fungerar på en vanlig E36:a är att naven sitter så långt ut, eller att skärmarna inte är breddade något. Kikar man på E46 M3 så ligger ju flera cm skärmbreddning utanpå karossen, vilket gör att den kan ha bredare fälgar med djup.
Ett litet steg på vägen är dock att rulla skärmkanten på din E36:a så kan du få dit aningens bredare fälgar, kanske kan du även rulla ut kanten lite, men fundera då inte på att sänka bilen för mycket för då kommer det att ta i i alla fall.

Lycka till

MVH
Richard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.