|
|
|
|---|---|
| utan stora m paket , fast med svart innetak, pliotläslampor i backspegeln, m ratt, m knopp och lilla m vingen.har hittat en sådan iallafall till salu-88, undrar ifall det är en im.Men hur vet man ifall det är en äkta 325im.det står väl inte i im i reg pappret på äkta im. | |
|
Ja det fanns två olika M-paket. Ett som du beskriver och ett med kjolpaket också. Spelar det någon roll egenligen om den är "äktaÄ? Skillnaden som man inte kan se är om den har diffbroms eller inte. Det får du prova. Svart innertak hade alla med sport-chassit. Alltså lite hårdare och lägre och 20/14.5krängare. Men när det är 20 år gammalt hjälper det inte mycket ;) Inte så många som byter tak, så det kan säga en del;) Så det låter som en med lilla m-paketet. |
|
|
"Svart innertak hade alla med sport-chassit." Gäller det bara 325? Min 320 var utrustad med sport-chassi samt annan m-utrustning från fabrik men hade beige innertak. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Beställde man M-paket ingick svart innertak. Sportchassie kunde beställas separat och då var innertaket inte svart. Jag är dock osäker på om M-sport-chassie kunde beställas separat. Om bilen har M-utrustning idag men vitt innertak så är det konverterat efter leverans från fabrik. Har bilen svart innertak också så är den med största sannolikhet levererad från fabrik med paketet. Jag skannade in några klipp från min broschyrsamling i bloggen, se Länk **BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Min har då i alla fall M-sportchassi (704) inskrivet i utrustningslistan och bara beige innertak så det måste ha gått att beställa utan. Mina utrustningskoder finns under min bilprofil, avskrivna från lappen under sätet. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Det stämmer! Sportfjädring med gasstötdämpare M-Technic fanns som enskilt tillbehör. Kostade 2407 kr för 318i/is, 1872 kr för 320i ochl 1017 kr för 325i. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.