AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.453

Är trösklarna bärande på en E34?

Min E34 är rätt rostig bak, den går inte att lyfta utan hjälp av en stödplanka. Kommer det att bli nedslag på besiktningen eller är det inte en bärande del?
Det lär nog bli nedslag på det ja om det e så rostigt attt du måste ha en stödplanka...
Det var det jag befarade. :-(
Transocean
Jag hade rost vid lyftpunkter och ett mindre hål som blev bara större och större och till slut hade jag två stora hål i den vänstra tröskeln när jag väl tagit fram morakniven och rensat lite. Två burk med metallspackel från biltema samt en halv burk Hagmans Carosol Body gjorde susen och trösklarna gick igenom utan anmärkning...tyvärr hade jag även bränsleläck...
Bränsleläck har jag också haft. Jag har provat att rostlaga en gammal Golf med metallspackel från Biltema och det gick hyfsat faktiskt. Den gick inte igenom ändå men trösklarna klarade sig utan anmärkning.

Jag är student och har nyss flyttat närmre skolan så jag behöver egentligen ingen bil, men man är ju van med det... Få se hur jag gör. Tack för era svar iaf!
enklare & bättre att svetsa rost än hålla på att spackla.....
Transocean
Enklare å bättre...Bättre helt säkert fast kanske inte så enkelt för en som inte äger en svetsapparat. Har man dessutom aldrig svetsat är risken stor att man förstör mer än man klarar av å reparera om man nu inte sätter eld på hela bilen. Som vanligt är denna även en kostnadsfråga, därför bör mitt svar beaktas som ett av flera möjliga alternativ.
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
på min gamla 525:a var bakre tröskeln på ena sidan totalt genomrostad.
syntes absoult ingenting utanpå då rosten kom inifrån men man kände att de sviktade lite.
så jag tog hammaren å började knacka lite.
några sekunder senare ramlade domkraftsfästet loss, ytterligare några sekunder senare så var ca 20-30 centimeter av tröskeln borta....
nu kunde man sticka upp handen å känna att bakskärmen oxå var lika murken en bra bit ovanför övre listen.
hade med lätthet kunnat knacka bort halva skärmen om jag hade velat men vid detta laget hade jag redan gett upp hoppet om bilen.
smackade därför dit ett par m5 sidokjolar så jag slapp se skiten nå mer...:)
gick även bra att besikta en vecka senare...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.