AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
677

Svart toning över grånyans!

Hej alla grabbar å tjejer=) Ny här och hoppas på hjälp=)

Har införskaffat mig en BMW 528i Touring , nöjd än så länge=)
Är tonade rutor bak, 5rutor totalt, nu till min fundering.
Passagerardörrarna och bakluckan är helt svartonat, men bak på bägge sidor är de ljusare toning av nån anledning?! Gråare nyans, skulle vilja ha samma nyans som på dom andra!

Kan jag sätta svart solfilm över dom två rutorna?? Eller hur ska jag göra, har ingen lust att ta bort skiten som redan sitter!!

PussPuss Nina
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
ja men är det inte film på rutorna då ?

bara att ta bort den du inte vill ha och filma på med nya
jo det är redan solfilm där men saken är ju att den är skitsvår att avlägsna... därför funderade jag på om det blir bra resultat genom att bara lägga en mörkare solfilm på den gamla?

Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Det är väl bara att prova?

Man ska sikta på att vara bra!
Jo visst är det bara och prova, ska göra de imorn. Men jag tänkte om de va nån som redan visste!! Trevlig helg!
Värmepistol, rakblads skrapa och tålamod är det som gäller för demont. av filmen
Är det sen "billig skit film" är det 7 gånger värre,"proffsfilm" är klart mera medgörlig..
Risken är att det kan vara svårt att få samma "blekta" nyans som du har bak så ett besök hos ett proffs som har ett antal olika märken/nyanser är inte så dumt...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Jag har för mig att det ska gå med nått medel typ T-Sprit eller förtunning eller nått sånt
Pe
90
Penzel
540iA Limo -99
Cellulosa-förtunning funkar fin på klistret som blir kvar efter man dragit bort filmen! Man bör dock passa sig så man inte får det på övrig inredning då det löser upp plast och dyl!

MVH
Penzel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.