|
|
|
|---|---|
|
sitter lite i förhoppningarna om att försöka hitta en 335d istället. FN: 330dA touring -01 jag ger idag 10500 SEK/helförsäkring/helår IF bmw-försäkring. (bonusklass 9/9) vad ligger 335d på ??? | |
|
ring ditt bolag o fråga dem ;) det är lättaste o snabbaste :) skriv gärna vad de erbjöd / |
|
|
Kom ihag att nya svensksalda BMW har vagnskadegaranti i tre ar vilket innebar att det racker med halvforsakring. For min del gjorde det att min 335i kostar mig ca 6 000 per ar istallet for ca 20 000. Mvh Tobias |
|
|
20.000kr ufft låter lite mkt för 306hk, hmm dyrt äga bi nuförtiden om de inte har vg kvar, myr81: fick du ngt pris ifrån ditt bolag? |
|
|
ringde och kollade lite nu hos IF originalförsäkringar. Ganska förvånande faktiskt pris baseras på följande: körsträcka max 1500 mil bor lägenhet parkering gatan förare under 25 år +stor bilextra Pris är för helåret och helförsäkring. Att notera är att en -06a fortfarande har vagnskadeförsäkringen inbakad i nybilsköpet. tror jag iaf. Dock bad jag om helförsäkring i detta fall, så priset på dessa bilar är helförsäkring och inget annat. nuvarande 330dA -01 = 10300 SEK 335dA -06 = 7900 SEK 535dA -06 = 9400 SEK Dessa två nya bilar är bra tagna luften utan något registreringsnummer, men det borde ändå vara någorlunda rätt. kommenterade den sänkta kostnaden för tjejen jag pratade med men hon kunde inte motivera varför de nyare bilarna med större motor skulle vara billigare, antar att det ligger annat i grunden för det. Bra att veta är att det inte är bra att bli av med körkortet. :-( om detta händer så kan det bli svårt att hitta en bra och billig försäkring. Jag fick lära mig det den hårda vägen. Det visade sig att de flesta försäkringsbolag går efter det datum då VV (vägverket) gav ut körkortet. och eftersom man får ett nytt när man har blivit av med det så förlorar man hela bonusen. Att tillägga är att IF i detta fall har löst det hela mycket bra. (billigt). det fanns tydligen vissa kriterier hos dem för att detta inte skulle hända. Och bonusklass vill man ju ha, annars blir det nästa dubbelt så dyrt. |
|
|
oj jag som fick ett nytt i dec 07 pga det förra bröts illa d där hehe... 7900:- för 335d låter jätte bra får man fråga vart du bor? inte sthlm gbg eller malmö va? |
|
|
kalmar inte storstad, men ändå stad. blev själv förvånad över 335 priset.. |
|
|
"Kom ihag att nya svensksalda BMW har vagnskadegaranti i tre ar vilket innebar att det racker med halvforsakring. For min del gjorde det att min 335i kostar mig ca 6 000 per ar istallet for ca 20 000." Vill tillagga att jag ar 27 ar och bor i Bromma med bilen parkerad pa gatan. Mvh Tobias |
|
|
jo visst men för att det skall bli en bra jämförelse så vill jag kolla på helförsäkringen. sedan plannerar jag att om det nu skulle vara som så att jag införskaffar mig en nyare bil så hoppas jag behålla den förbi garantitiden. tobias1980: antar att du kommer att ha din försäkring i IF också. eller kan du byta till något annat bolag trotts att du nu har vagnskadegaranti hos BMW?? |
|
| myr81: Japp jag ska kora Orginalforsakring (IF), upptakte ocksa att man far 10% pa denna forsakring som medlem i BMW Club Schweden. | |
| intressant, får nog kolla upp BMW club:en. bra tips | |
|
nu till nästa fundering gällande en ev. införskaffande av en nyare 335dA. När jag kollade på vägverkets hemsida så står det där att skatten på dessa bilar, trots partikelfilter ligger på över 5000. och för 535dA nästan en tusenlapp till. Stämmer verkligen detta.?? |
|
| yes det stämmer, logger väl närmre 6000 en 5000 :( | |
|
så för att komma ner i pris för dieslarna trots partikelfilter så behöver man alltså gå ner till 2L motorn ?? tråkigt .. trodde faktiskt att det skulle hjälpa lite mer nu med mer moderna motorer och partikelfilter... |
|
| tror inte det skijer sådär "jätte" mkt mellan 320d o en 330d el ev 335d.... max 1000kr om jag inte minns fel, men du får bra mkt roligare bil hehe var själv ute provkörde en 325d touring med autolåda, får se om det blir ett köp :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.