AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.891

Pruta på försäkringen, går det?

Har idag fått offert på fortsatt försäkring av min 323ti hos if erte snart 3 månaders "gratis" blocketföräkring. Offerten var mycket tilltalande och hamnade på lite över 4 lappar för en helförsäkring med stora tilläggsförsäkringe som ger lite fördelar. Ok vagnskade självrisk på 4500

Jag har redan bestämt mig öfr attt köra oroginalförsäkring av ett par olika själv men främst av den anledningen att bilen är försäkrad vid bankörning under bmw sport clubs träffar. Att man garanterar att man använder originaldelar är väl ingen nackdel men visst..

Priset på originalförsäkringars offert är lite högre men fortfarande ok, dom vill ha 5800:- för ungefär motsvarande försäkring.

JAg försökte mig på att få ner priset men inte en krona ville tjejen gå ner och jag var inte dryg på nåt vis. Givetvis sitter hon på ett callcenter och har mkt begränsade möjligheter att ge mig rabatter men går det att pruta tro?

Om det går hur gör jag då? Köper förvisso kostnaden men tycker alltid det är roligt om man kan få ner det en slant, en liten sport kanske vad vet jag..

Johan S
www.bimmer.se Länk
får väl inte glömma bort den 10% rabatten som jag inte tror är dragen på originalförsäkringars offert, bort med 580:- så hamnar deras pris på typ 5120:- Känns knappt lönt o pruta längre eller?

Johan S
www.bimmer.se Länk
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Det går faktiskt att förhandla med försäkringsbolag. Speciellt om du har alla försäkringar i samma bolag. Annars rekommenderar jag VESTA som var klart billigast för mej (E39'an). Vet inte hur dom ställer sej till bankörning

Freude am fahren
Vesta accepterar EJ bankörning och var inte billigare än original i mitt fall.
att man får rabatter om man har flera förs. på samm ställler känner jag till.

Johan S
www.bimmer.se Länk
Visa användare
319
thomash
BMW 535xdAMT -16

Alfa Romeo 156 GTA SW -03
Det är klart att man kan förhandla priser på en försäkring. Det gäller att hitta en handläggare med mandat att göra det. Är det som du säger ett call-center som man pratar med så ligger ju landet lite svårt till. Du får fråga efter nån som har befogenhet att diskutera premiefrågor.

/Thomas

Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten
Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Det är If som har BMWs märkesförsäkring. Jag vet dock inte hur de räknar på sin mängdrabatt när man samlar andra försäkringar tillsammans med en BMW märkesförsäkring. Kan ju vara värt att kolla upp innan du slår till.
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Jag fick ner min originalförs. med 1000 spänn/år igår. Från 11'000 till 10'000. När jag ringde och sa upp försäkringen i oktober så var tjejen inte förhandlingsbar. Men när fakturan kom i går, och jag rigde och undrade varför dom hade skickat den, fast jag sagt upp den, så ville killen förhandla. Så ska en säljare agera.
Jag har försökt men aldrig lyckats pruta på försäkringen, men jag känner till flera som lyckats.
Kör istället med en helt annan strategi. Jag är en extremt otrogen kund hos bolagen och byter så fort totalpriset för alla mina försäkringar blir konkurrenskraftigt hos ett annat bolag. Det tar kanske max 45min att scanna igenom vilket bolag som har den lägsta totalkostnaden för min del. Jag brukar göra detta 1 gång per år. Det har hittills varit enkla intjänade pengar på 45 min...

Just nu är det IF som gäller för mig, de ger bra rabatter om man samlar allt hos dem. Men samtidigt är detta det tredje bolaget jag är inne på under en treårsperiod :-)
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Ett rätt dåligt argument som BMW originalförs. (If) kör med, är att om bilen går sönder, så kan man vara säker på att bilen hamnar på en aukt. BMW-verkstad. Det låter väl bra. Men inte tror jag, att om min X3 går sönder, som jag har försäkrad hos något annat bolag, lämnar in den var som helst.
Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
Mitt bolag var helt omöjliga att förhandla med trots att jag har Porschen och alla andra av mina försäkringar hos dom (trygg hansa)
Länsförsäkringar var 400kr billigare än TH så min tanke var att pruta dom 400 (alltid smidigare och ha alla förs i samma bolag) men icke sa nicke dom var benhårda
-vi kan inte göra nåt på priset "fine" så anlita jag länsförsäkringar i stället.

Så mina erfarenheter av att pruta med försäkringbolagen är inget vidare. kanske bara TH som är så tjuriga vad vet ja.

Mvh
Nordstedt

BMW!! behöver jag säga mer ?
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Någon undrade i ett inlägg ovan. Jodå det går att tillgodoräkna sig försäkring hos Orginal Försäkring när man får mängdrabatt hos IF om man t.ex. har hemförsäkring eller annan bil försäkrad där.
2-
140
2-ben
Inte BMW, -97
530i sedan, -04
Jag har bilen försäkrad med Original och hemmet hos If. Jag fick rabatt på hemförsäkringen pga att bilen är försäkrad i samma bolag, men ingen rabatt på bilen eftersom det inte är samma bolag.

Försäkringsbolag är alldeles underbara att ha o göra med. ;\

mvh
Tomas
Kolla min sida tipps om förs bolag

Knölpåken.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.