|
|
|
|---|---|
|
Min PDC fram fungerar inte på min E38a. Kör jag nära någor så blir det inte ett ända pip. Alla givarna vibrerar när man tar på dom. Kan det kanske vara styrenheten eller högtalaren? Nån som vet var högtalaren sitter om det är en separat? Ett kopplingschema eller andra toerier om tänkbara fel vore tacksamt. | |
| Glömde skriva att PDCn fungerar bra bak och lampan på PDC lyser som den ska. | |
|
har du provat att trycka in PDC knappen,, jag tycker den är lite skumm på min också man behöver komma mycket nära ''väggen'' innan den börjar att pipa. bak funkar snabbare,,den är ju kopplad att gå på när man lägger i reversen högtalaren vet jag inte vad den sitter,,men tror att den sitter i skuffen typ under hatthyllan eller något,,det låter ju så i alla fall? mvh |
|
|
Här är en länk till placeringen av delarna: Länk Ljudet då de främre sensorena aktiveras kommer från framhögtalarna och de bakre från bakhögtalarna. Om systemet inte funkar, blinkar väl den gröna led'en på aktiveringsknappen. /Stefan |
|
|
Det hjälper inte att trycka på knappen, då slocknar resp tänds lampan på knappen. Den blinkar inte. Nu när jag vet var styrenheten är placerad så ska jag testa att rengöra kontakterna där och se om det hjälper. |
|
| Det gjorde ingen nytta. | |
|
Jag hade fel, ljudet kommer inte ur de vanliga högtalarna. Längst fram till höger i hörnet ovanför passagerarens fötter sitter det en liten separat högtalare som ljudet verkar komma från. Troligen har Du bara fel på denna då systemet är OK i. o. m. att den gröna ledd'en inte blinkar. Hoppas det hjälper. /Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.