AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.085

Är det mycket problem med 540 E34 & 740 E32?

Ca
144
Camaran
540ia -93
Jag har 540 brorsan har 740 boda är 93a vi har hållit på och serva de hela tiden det händer gemt och ständigt att det är nåt fel kan det va så för alla som äger såna bilar eller ........
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Nej. Eller kanske ja, det beror lite på vad frågan egentligen är.
Nejdå, det är ni som har otur alternativt köpt exemplar i dåligt skick, för mina fungerar utmärkt trots en sammanlagd körsträcka på över 100 000mil, självklart görs service men det var fel du pratade om, vad är det som händer med era bilar då?

Stephan
Ca
144
Camaran
540ia -93
Det började med bränsle pump,lambda,olje lekte från motor sen dåliga tomgångs avgas värde sen 740an har rullat bara 16000 tomgongen blev dålig sen lådan la av så istrument huset började krångla så båda två har varit på servic i tid alltid......
15 år gamla bilar är sällan felfria.

Ca
144
Camaran
540ia -93
Jag hade en 525 90a som hade gått 34000 men alldrig blev nå fel på den
kr
101
krille_540
320D X-drive M-sport -15
Har inte haft så mkt problem med mina 540is jag haft mer än rena slitage grejer som dämpare bussningar m.m. men det finns måndags exemplar av allt även fullservade 13000milare
Ni
32
Niclas J
540ia -93
Är väl inte så konstigt,den som köper en begad 540 eller 740 och tror att dom är lugnt körd osv lär ju behöva tänka om=)
Finns väl knappast nån som går och köper en sådan bil för att köra lugnt?
Min får iaf känna att den lever,har man v8 så ska man köra så också,annars kan man ju köpa en 518!
En välanvänd bil ska aldrig säljas,den ska skrotas när man är klar med den=)

540 är en perfekt vinterbil!
Gamla bilar går ju sönder, kolla in andra märken som franska och italienska t.ex. de är ju inte kvar på vägarna ens när de når 15 års åldern!! Min gamla ´89, 525:a gick fint till 40 000 mil och sen blåste den hål i toppen så att det var rena gräddvispen i oljepumpen, fick gå till skroten och sen köpte jag en "ny" e39:a att slita på tills den ger upp! Har haft två av de berömda mercorna, w123 tror jag de hette, de som har ryckte om sig att hålla i evighet, de gick sönder lika mycket som alla BMW:s jag haft och rostade ännu mer!

Så är det med gamla bilar, ingen bil går för evigt och byta slitna delar hör till bilägandet.

Ca
144
Camaran
540ia -93
Jag själv har kosta på min 540 30000kr i maj och nu har jag den på bmw ska byta avgassystemet troligen men det tråkigast av allt att man inte får bilen klart i tid bmw verkstan är inte så snab här jag bor i maj hade jag bilen där 10 vek.... nu har de haft min bil sen 6vek... men inte hört av sig för att justera kam skedjan och kolla avgassystemet ......
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.