|
|
|
|---|---|
|
varken min torkare bak eller spolning funkar, vet nån hur man mäter upp ström till spolarpumpen och vilken pump är det som sköter spolningen till bakrutan?? Alla säkringar är hela... Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas | |
|
kom igen nån måste ju ha elsystem att läsa på?? Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas |
|
|
Finns en hel del att läsa kring detta om man söker.... Har samma problem som du, med fler. Några felkällor nedan: 1. Kablarna som följer gångjärnet, från karossen till bakluckan. Brukar bli brott på kablarna där. Åtgärdas med byte till kablar med fler kardeler i, om man nu vill att det skall hålla länge. 2. Torkararmens infästning på bakluckan. Samlas en hel del skit där axeln skall glida lätt. Gör att torkaren går trögt vilket medför att motorn får gå för hårt. Kan bli 2 fel, antingen att plastkuggen i motorn går sönder, eller att systememt stänger ned funktionen pga överhettnings risk. Själv bytte jag nyss torkarmotor, utan att den nu fungerar. Har även lyckats med konststycket att färddatorn nu indikerar på att luckan står öppen. Tydligen skall varken spolare eller torkare fungera om luckan står öpppen, så jag bet i det sura.... Nu får det vara till sommaren. |
|
|
Notera att det går kablar i bägge gångjärnen, åtminstående på min E34. Lade ner timmar på att leta fel i kabelpaketet i höger gångjärn i somras, utan att lyckas, tills en vänlig själ nu i höstas påpekade att det fanns en kabelstam även i det vänstra gångjärnet. Där satt felet! Fint med torkare när snön faller på bakrutan. mvh/Gunnar |
|
|
alla kablar är hela och min "torkarbussning" är oxå nubytt, trodde ju det va det som va felet då den gick lite trögt.. Torkar motorn är det heller inget fel på tyvärr. Men spolningen går ju inte heller så jag tänkte om det va något som styd båda två funktionerna.. Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas |
|
|
Testat att koppla bort batteriet ca 30 min? Ska visst nollställa en hel del då. I annat fall kan det ju vara något relä, som jag tyvärr inte vet vilket det är..... Indikerar färddatorn att luckan är öppen så har du ju felet där. |
|
|
luckan indikeras inte som öppen, får ta och prova koppla bort strömmen lite då.. Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas |
|
|
Hur tog du reda på att det inte var något fel på torkarmotorn? Min torkare startar inte heller, torkararmen löper enkelt med handkraft (när jag öppnar rutan) och spolaren fungerar men torkarmotorn startar aldrig, skulle vilja testa torkarmotorn på något sätt men vet inte hur. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.