|
|
|
|---|---|
|
tjena ja vart kan man få tag i den samt vad är det för storlek? ringde till bmw och det skulle ta några månader sa han. storleken sa han var M24? vad menas med m24 menar han storleken på bulten eller? jag frågade ialf efter storleken på insexan som passar. nån som vet ? :) Mvh Timmy | |
|
Åk till biltema, mekonomen, autoexperten eller liknande. Jag köpte på mekonomen till min iaf. Är en stor insexnyckel. Jag köpte som hylsa som passar på 1/2". Finns andra sätt att lösa det på säkert men känns bra med rätt grejer ibland. |
|
|
alternativt tar du en bult med samma skalle som insexen ska vara på och svetsar dit en pinne/bult på den så kan du gänga upp den utan problem. de tar väl ca 10-15 sek att svetsa om du har tillgång till svets och inte orkar vänta eller är låst med bilen. de funkade för mig iallafall då jag hade bilen i ett garage 3mil från närmaste affär,hehe min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
eftersom jag inte vet storleken som det skall vara på insex nyckeln så är det svårare. jag ringde mekonomen o frågade ifall dom kunde ta fram vilken det var genom regnummer eller ngt men dom visste inte.. dom sa bara kom tillbax med mått ungefär. MikeB hur gick du tillväga? |
|
| Är de inte m8 med sexkantskalle som passar? Jag har nämligen med svetsat mitt egna verktyg en gång för länge sen. =) | |
|
14 mm enligt mektipset Länk MEN det är ju till en annan modell men ganska troligt är det ju att det stämmer ändå. Mvh Danne |
|
|
Det är 17 mm. Själv använder jag en M10 skruv med 17mm skalle och en rörtång. |
|
|
Hej. Finns verktyg hos biltema som funkar bra. Länk Länk /Simon |
|
|
fick tag i en hylsa nu.. 17mm som stämmer ja. tack tack |
|
axelsson |
alltså.... ja gjorde ett eget verktyg till de... Du tar en stor bult och provar vilken som passar i insektshålet på lådan, sen svetsar du på en tapp och en bult på andra sidan också.... sen äre bara att dra med en skift nyckel :P |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.