|
|
|
|---|---|
|
Tjena Märkte att jag inte kunde lägga i 3ans växel... jag får spaken i läget men läget är som friläge. lite senare så började 3an funka men då funkade istället inte 4an. jag har ett oljeläkage mellan vxlådan och där kardan börjar...så antagligen har all olja kommit ut och jag har kört så ett tag. på vägen hem så kunde jag inte växla alls.. lådan var fast på en växel. när jag stod stilla hemma o hade stängt av motorn så blev väl lådan kall igen och jag kunde växla ganska normalt igen.. (fortfarande väldigt dålig) hur stor skada tror ni det är? bara byta ut lådan eller i med ny olja? Mvh Timmy | |
|
Humm skumt att den inte funkar bra när den är varm... Min är tjurig när det är kallt och bilen har stått över en natt eller längre tid... Då brukar jag börja med att "massera" in 3ans växel innan jag åker iväg... Är den växeln som jag tycker är enklast att få in... Sedan när bilen blir varm så funkar den att växla med som vanligt... Tycker nog att du bör kolla upp det iaf... När är oljan bytt senast? Lite oljeläck är väl inget allvarligt i sig.. Du bör ju iaf byta olja tycker jag... Då ser du ju dessutom hur mycket olja som är kvar i lådan också. |
|
|
Jag tror nog att lådan är helt tom på olja... :S jag vet att jag sett oljeläkaget förut, ett bra tag sen. men jag hade glömt bort det :S oljan måste vara slut.. dumt av mig att jag inte åtgärdat det men. överhettas lådan kanske istället då den inte har ngn smörjning etc..?` det har ialf inte varit några missljud så den kan ha klarat sig eller? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.