|
|
|
|---|---|
|
Jag har tankar att köpa en e34 och lätta på allt i inredning för att få ner vikten. Funderar på m5 som väger omkring 1780kg Jag ska ta ut allt, isolering lister plast innetak dörrsidor och ha en rallystol med troligvis panelen kvar i bilen. Hur mkt tror ni man då kan få ner denna i vikt? | |
|
om du inte ska bygga bur så blir det nog finare att ha kvar innertaket, för du tjänar nog inte så mycket på att slita bort tyg och isolering? Bättre att byta ut huven mot en i glasfiber/kolfiber, kanske tillockmed skärmarna fram....skulle tro att du vinner mer på det än att slita ur allt inne i bilen :) Mvh. andreas |
|
|
Nu handlar de inte om hur bilen ser ut invädnigt. Allt ska bort. och det vet jag att de bör ligga på närmare 200kg me isolering iredning, rutor, elhissmotorer mm. Så lätt som möjligt, ska bara ha den för att köra bana. Hur mycket tror ni man kan få ner den? 300kg? |
|
| Släng ut resservhjul byt ut länkarmar i stål mot aluminium, byt ut det feta batteriet i bilen mot ett mindre lättare, du har väl ändå inte så mycket elförbrukare igång? | |
|
Jag har gjort operationen på en M5:a som jag köpte krockad, har för mig att jag fick ned vikten till ca 1380 lr nåt med original avgas...totalt rensad men med originalrutor... har skrivit ett inlägg om detta här på forumet men hittar det inte nu, såklart :( |
|
|
Hittade inlägget: Länk |
|
| Länkarmarna är redan i aluminium på M5an | |
| aa.. tackar=) 1300kg e alltså inte omöjligt!. .. de lär göra bra skillnad på acc o väghållning! | |
Gemini__ |
Hittade denna länk på e34m5.se: Länk Där kan vi tala om rejäl lättning =) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.