|
|
|
|---|---|
|
Kupéfläkten ibland utan någon anledning blåser ojämt, höjas och sänkas trots att klimatdisplayen visar att det blåser normalt. Efter några minut användning det blåser helt normal. Vet någon som vad är orsaken till den? Mvh //Sirus | |
|
byt fälktmotståndet... kolla gds guiden till höger på sidan här! mvh M |
|
|
Tack Martin :-) |
|
| Martin: Sitter du på högersidan i din bil när du kör.....;) | |
| Du har inget fläktmotstånd i din bil. Fläkten styrs via en transistorbaserad modul. Det är inte så att det är spjällens automatiska reglering du upplever. Vid kall motor hålls spjällen stängda och fläkten på låg fart. Då vattentempen ökar öppnas först utblåsen mot golvet och fläkthastigheten ökas gradvis. Senare öppnar mittutblåsen när tempen ökat ytterligare. Allt förutsatt att klimatpanelen står i autoläge. | |
|
Ja, det stämmer Anders:- klimatpanelen står i autoläge då vid kall motor upplever jag detta fenomenen. Sen försvinner det när motorn är varmare. Precis du har förklarat. Det hördes bara väldigt konstig när fläkten sänks och höjs med desamma. Jag vet inte hur ska förklara:-) Det känns att man stänger spjällen och öppna med en gång i non minut sen bli allt normalt. |
|
|
vänsterrörelsen är ju förkastligt... så kanske lika bra att bara säga höger jämt... men de e klart att extremism åt någotdera hållet är ju också förkastlig... så okej.. vänster sida då.... //M |
|
|
Hej, Jag har byt fälktmotståndet nu. Så fungerar den perfekt:-) Tack för era tid. Mvh //Sirus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.