|
Sida 86 av 253
|
|
|---|---|
FredricF |
Jasko76: Det här låter troligt om vid första påseendet men knappast om man tänker på vad det skulle innebära. Att BMW, eller nåt företag över huvud taget, skulle skylta utåt med hur många projekt dom startat och lagt ned är otroligt osannolikt. Att sedan marknadsavdelningen skulle tycka det är OK är fullständigt orimligt. Jag håller med om att det är svårt att förstå sig på hur BMW kommer fram till sina typnamn, men jag tror inte på teorin om nedlagda projekt. /Fredric |
|
Samtidigt är E koder just det, koder. Det var nog inte meningen att de skulle bli allmänt vedertagna uttryck. Men de har blivit populära och de flesta som är lite intresserade av bilar vet vad en E30 eller E36 eller andra legendariska kaross koder är för något. Jag tycker inte det är dåligt PR att det finns luckor mellan E koderna. Det tycker nog inte BMW själva heller, för det skapar en viss mystik kring det hela och intresse kring märket. Jag menar, vem fan vet eller bryr sig om vad Volvo internt kallar 240 eller 740 för något? Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Kom att tänka på något annat, ganska liknande. Vet inte hur pass flygintresserade ni är, men jag råkar vara galen i WWII flygplan. USA betecknade sina jaktplan med prefix P (pursuit) som P-36 Hawk, P-38 Lightning, P-39 Airacobra, P-40 Warhawk/Kittyhawk, P-43 Lancer, P-47 Thunderbolt, P-51 Mustang... Detta betyder inte att projekten P-37, P-41, P-42 osv inte fanns, det är bara det att dessa projekt blev tilldelade en typbeteckning, men det blev inget av dessa. Vissa hann bli prototyper, andra enkla skisser innan de lades ner. Ganska likt BMWs E koder... Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Apropå E-koder. Det finns en lista här på Autopower. Modellguiden, sen lilla knappen E-koder längst uppe till vänster. Jag tror den är tillförlitlig. Prova att googla "bmw prototyp(e)" en gång. Finns en hel del som kan vara riktiga prototyper som fyller i luckor i E-kodlistan. |
|
| Vilka skador..=) Länk | |
| Proffsfotograf: Länk | |
|
Jisses... Vad sökte du på för att hitta den suddiga bilen? Betald? :) Undrar hur hans semesteralbum ser ur... Den exklusiva bilförsäljaren har nog missat en del... |
|
| Det var en "hon" såg jag i bilreg..=) | |
|
Å dessa särskrivningar! Inget motorfordon dock. Länk Jag skulle nog föredra ett foder som låg lugnt och stilla i säcken... |
|
| Någon som vet om bilmärket pny828 gör några fler bilmodeller? aldrig hört talas om det nämligen ;). Sedan killen som köper exklusiva bilder, seriös annons att börja varje ord med stor bokstav, haha, nästan värre än att bara skriva med stora bokstäver :P | |
|
Länk Kolla denna länk. Lär vara en cheva lumina. |
|
|
7st kaptenstolar... undrar om personen vet vad det är för typ av stolar.. den där lilla bilen har inte ens plats med en sådan. Jag hade 2st i min Dodge RAM B250 NOMAD och det var knappt man kunde snurra dom. |
|
|
Ännu en bil från Herr bmw? Länk BMW - Beroende Med Wilja |
|
| Den går nog inte att registrera i Sverige !! | |
|
Ett enda stort dumt skämt! |
|
FredricF |
Testarossa-gälar på en bil med motorn fram? Varför då? Inte vackert i alla fall .... /Fredric |
|
Är den registrerad i Tyskland, gått igenom deras registreringsbesiktning så borde det inte vara något problem att regga den i Sverige, så som den står idag, eller? Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Den är inte original och då gäller inte längre EU-certifikatet Inte ens chippade bilar går att registrera längre vid import utan måste återställas till originalskick innan registreringsbesiktning |
|
|
Ang särskrivningarna. Att till och med 'omtyckt' kan bli särskrivet var en "ny het" för mig. :o) ---- BMW CS #6212 |
|
FredricF |
"Sär skrivning" måste det väl heta. ;-) /Fredric |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.