|
Sida 54 av 253
|
|
|---|---|
|
Värst vad ni klankande ner på clion. Trodde vi skulle klanka ner på hopplösa stavfel och fantasi priser! Min farmor äger en Clio -01 och de är rätt så pigga och bensinsnåla. Sen kan man ju tycka att det är tufft är att kunna köra fort, eller köra soppa snålt! Amullo, din bil är lika gammal ;) |
|
FredricF |
Renault Clio 1,4 16V 5-d är inte en tuff bil för någon vettig definition på "tuff" som kan vara aktuell på ett forum för bilentusiaster. Ingen bilentusiast skulle vända sig om efter en Clio och säga "oj, vilken tuff bil". Det är ganska naturligt att om man kallar en Clio tuff eller en Micra för häftig, ja då får man utstå gliringar på ett sånt här forum. Det betyder inte att en Clio inte kan vara bra bil för någon definition på bra eller att någons farmor inte kan tycka att den ser tuff ut men visa mig den bilentusiast vars hjärta slår ett extra slag när en Clio uppenbarar sig. Svårfunnet, gissar jag. /Fredric |
|
Länk |
|
|
Sen när har Renault varit tuff överhuvudtaget? Kung av skräpbilar har det dock varit, Volvo började få massor av problem när Renault var "samman" med Volvo, motorerna var rent skit. 99% av gångerna man såg en Volvo vid vägkanten så var det en Renault motor i den. Volvo 343 känner ni väl till, Renault B14 motor.. skit, 360 blev bättre med 2L Volvo motor i. 440/460 och 480 floppa fint då det var Renault B19 motor med Volvo ventil kåpa, och även framhjulsdrivet. Och sagan om DeLorean bör ni känna till, blev ingen större hit som sport bil då motorn var ett skämt.. en PRV (Peugeot+Renault+Volvo) same shit i 740/760 bilarna.. väldigt populära på bilskrotarna. |
|
FredricF |
OT om DeLorean: Jag gillade aldrig DeLorean tills jag såg en i verkligheten, på gatan. Den var en av de ballaste bilar jag sett, såg ut att göra 200++ när den stod stilla. Synd bara på motorn, kvaliteten och den något suspekta ägaren. En sådan grym design förtjänade bättre. /Fredric |
| Sen när har det varit skit under huven på 740? Evighetsmaskiner! | |
| Såg den här Mercedes CL på kvarndammens bilauktion Länk Säljes nu för 115000 kr som det står i annonsen med lite småfix. På auktionen såldes den för 93 600 kr. De s.k småfixen är långt ifrån småfix. Kommer inte riktigt ihåg vad det exakt vad för fel men det var en väldigt lång lista med många och stora fel som säkert skulle kosta hur mycket som helst att fixa. | |
| Var verkligen en seriös annons... Not.. | |
|
Strongman: håller med volvo 740 är evighetsmaskin, ivart fall den jag har ståendes som "nödbil" när jag kör sopor m.m. hehe Beemoholist javisst! |
|
|
Snöplog till vintern? Länk \Mats |
|
|
Sorry, blev lite fel i min inlägg. 740 är evighetsmaskiner och det borde jag veta då jag har en 745GL/t (t som i tattare, förra ägaren snodde turbon) från 1989 som rullat 64.800mil, dock en knackande B200k motor.. Skulle stå 760/960, 760(och första 960) har Renault V6 som tyvärr har problem med toplocket, senare 960 har PRV i6 som tur nog byttes mot Volvos egna i6 innan S/V90.. som förövrigt är sista Volvon enligt många. Men jag är inte någon Volvo kännare, bara en plågare.. så lite fel kan jag alltid ha. |
|
|
Skönt att snöplogen bara är på bild denna veckan. Tänk om man skulle behöva se den under en längre period. MVH Stenis |
|
|
Snöplogen får mig att tänka på Darth Vader. Daniella/Darth hmm.... If it works, don't fix it. |
|
|
Ny modellserie??? Väldigt påkostad! Länk If it works, don't fix it. |
|
|
Lite off topic kanske ,men jag ska förmodligen sälja min 540, tänkte på vilka samtal, bytes erbjudanden jag fick senast då jag sålde min 320. t.e.x. byte mot korvlåda, klockor, ja en massa sjuka saker. helt sanslöst.... Beemoholist javisst! |
|
FredricF |
Det slagkraftigaste argumentet för att köpa en "BMW 252": -- Alla säkringar byta. (fast han menar nog bytta) Ja då är det bara att slå till. Det kan inte vara fel. /Fredric (När bytte DU alla säkringar i din bil senast?) |
|
Ha ha. Jo, man kan ju undra varför ALLA säkringar behövde bytas? Äh, kanske lika bra att byta alla, man vet ju aldrig :) LOL Beemoholist javisst! |
|
|
Skåningar och deras svenska ;) Det heter bytt! Jag gissar att på den 252:an sitter dämpare och fjäder stenhårt på högerbak, eftersom resten är bytt, hehe. |
|
|
lite småfix... Länk MVH Stenis |
|
|
Cabbad husvagn lagom till CCW... If it works, don't fix it. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.