|
Sida 188 av 253
|
|
|---|---|
|
Mikael, håller i sak med dig. Samtidigt är ju första meningen vansinnigt kul: "Det är dags och sälja min fina mbw 745i med riktigt ful utrusning" Att han stavar BMW fel har nog inget med hans nationalitet att göra :) |
|
|
Ulla har koll:) "drar inte mer än en 523 aut"...och skatten haha Länk |
|
| Ulla: "kan inte skriva mer" följt av 9 rader till :) | |
| Vad passar dessa till för nåt egentligen? Länk | |
| Fan vad den där vingen förstörde M5:an. Usch. Inte särskilt trevlig interiör heller... | |
|
Snyggaste annons bilden någonsin! :) Länk Alpina B8 Länk |
|
|
Eller denna.... Länk En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
|
ja... den ser ju fin ut.... Länk |
|
|
Vilken sköning Hova. Annars mest ytrost:) |
|
|
Mikael Holmyr: "Säljaren har fått med en hel del information men är nog inte svenskfödd och jag vet inte om jag tycker det är så roligt att göra sig lustig över språkproblem. Hur många som gör har själva testat att flytta till ett nytt land och lära sig ett helt främmande språk, och kan påstå att de gjort bättre ifrån sig?" Varför skulle det vara fel att göra sig lustig över språkfel? Skulle jag flytta till ett nytt land och inte behärska språket skulle jag be någon annan titta på annonsen och rätta eventuella fel. I värsta fall kan man väl vända sig till sin SFI-lärare om inte andra finns som kan hjälpa till. Men att man inte skulle kunna göra sig lustig över saker som man själv inte håller på med faller platt på sin egen orimlighet. Roligt är roligt. |
|
|
Videopac: Jag antar att du också tycker att det är ok att göra sig lustig över folks hudfärg eller etnisk tillhörighet då? Är språkfelen av den arten att du inte förstår innebörden blir det ett problem, annars är det väl bara att lära sig leva med i en multikulturell verklighet. |
|
|
Länk "finns några mindre skavanker och förarstolen " :) Alpina B8 Länk |
|
|
Nostalgi!! Hade en 316 -76 likadan färg fast md beige inredning. En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
| Mikael Holmyr, du verkar fan dum på riktigt alltså... | |
|
Hmmm...... Denna diskussion kanske ska ske i en annan tråd??....... En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
| Mikael Holmyr sluta förstöra en bra tråd. | |
| Såna fåniga argument och diskussioner om rasism bör väl snarare ske på flashback än ett bilforum. | |
|
Mikael Holmyr: Vill man leva i en rosenfärgad bubbla där man inte någonsin stöter sig med någon så kan man väl göra som så att man gör en noggrann, djuplodande analys av allt som man ser som man kanske tycker är roligt och kontrollerar att det inte finns någon som tar illa upp i andra änden. Eller så lever man i verkligheten och ser att det finns både lustiga situationer och roliga saker som man helt enkelt tycker är... roliga. Förstår att du vill säga att jag är rasist om jag tycker att det är lustigt att någon skriver i en annons att bilen har "ful utrustning". Endera tycker man att det är roligt med en sådan felskrivning eller så gör man det inte. Att sedan gå till sådana excesser som att kontrollera vem som äger bilen för att se om denne är invandrad eller inte är ju bara löjligt. Om det hade varit en infödd svensk, med flera generationer av infödda svenskar i "stamtavlan", hade det varit roligt då? Eller är det bara för att det antagligen är en invandrare som skrivit fel som det inte är roligt? |
|
Verdi |
Kan ju vara en infödd svensk som är dyslektiker också ju. :=) Fast man får väl inte driva med folks handikapp heller? Eller något öht som kan tänkas såra någons känslor. Ibland är det så lågt i tak i Sverige att man knappt kan andas. Sverige verkar styras av humorlösa kärringar (från båda könen) i foträta sandaler och cykelhjälm. |
|
Att vara allvarlig med det man säger om folk än att driva med folk...... En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.