|
|
|
|---|---|
|
jag måste byta kat och tänkte samtidigt byta hela avgssystemet undrar nu om tex Eisenmann Mellanljuddämpare och bakre är något för mig? och isf är det dämparna för "E34 530i/535i Slutljuddämpare" jag ska köpa? står 138kw-155kw b10 har 187kw spelar det nån roll? mvh .d | |
|
Åk till en sk avgasrörs firma och bygg dej ett rostfritt avgasystem istället. Då kan du bestämma ljud mm sen så håller det hela bilens livslängd också ! Billy aka Fantômas |
|
| Släng inte det gamla bara | |
Gemini__ |
Tyvärr tillverkar de inga mellanljuddämpare längre till äldre vagnar. Räcker att byta bakre för ett trevligare ljud. Om man inte vill kapa i originalet kan man försöka hitta ett begagnat originalsystem på annat håll. Ang. om burken du nämner fungerar till din kan jag inte med säkerhet svara på, men det tror jag. |
|
Det är jobbigt med specialsystem byggda här i Sverige, dom är inte godkända i Tyskland, så är Alpina: n fin köp ett riktigt exempelvis Eisenmann, jag måste byta sen slänga mittendämparen på en 540i/6 nu när den går på export till hemlandet(; Stephan |
|
|
billy jo visst men vad jag läst här så är eisen att föredra vilka även dom är rostfria vad jag har förståt. kat´ern blir nog från feritta eller lik monteringen med skulle jag tro har ingen svets osv Snajdaren vet inte riktigt om det är nån större ide Gemini__ hmm. . .har läst det men är inte säker att det riktigt stämmer då det finns att beställa både på SKR och eisenhaus iaf till e34 535 Stephan735i fin o fin ;) är på god väg att bli köpte den som en hobby bil den va inte i bästa skick, men bit för bit ska den bli en pärla är intresserad av just eisen pga av att kvaliten värkar god är mindre intresserad av hur den låter osv även om jag ej blir besviken på lite trevligt ljud ;) tack för alla svar .d |
|
Gemini__ |
Kvalitén är på topp. Kan nämna att min dämpare monterades i Ferritas lokaler. Killens kommentar när han såg skönheten (dämparen) var att han förstod varför de kostar som de gör. Deras dämpare är inte alls lika påkostade, utan mer standardbetonade i sin framställning (även vid sk custombyggen). |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.