AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
819

funderar ni på sommardäck nu!

ad
194
adde_tz
530 GT xDrive
hej,

är det biligare om man satsar på att beställa sommardäcken nu istället för att vänta tills våren? Blir de dyrare då tror ni? Vad anser ni om Nokia eller Kumho som sommardäck? Hittade de på däckonline tyckte de var billiga jämfört med andra (michelin, pirelli osv.).
Och vad betyder "assymetric" när det står vid namnet på däck? Är de inte bra?
Har redan beställt sommardäck. Michelin Pilot Sport PS2 blev det. Priset var bra men några stora skillnader tror jag inte att det blir framåt vårkanten.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Risken med att beställa nu, är att du kan få förra säsongens överblivna däck, men till "rätt" pris går ju även det. Visst är prislappen annorlunda på kvalitétsdäck, men mina Michelin rullade drygt 7000 mil innan de var slut så jag anser att Michelin inte är dyra. (Primacy)
Assymetric innebär att mönstret inte är symmetriskt utan en del av slitbanan skall vara utåt och den andra inåt.
E3
1.828
E36
USA bilar
Däck från förra säsongen är det absolut inget fel på!

Men en nackdel med att beställa nu kan vara att det brukar bli kampanjer framåt vårsidan..
Budgetdäck i 225/45-17 från firman på orten för under 600:-monterat och klart blir visserligen svårslaget
Nu har jag fått mina nya Michelin från däckonline. 3 dagar före utsatt leveransdatum t.o.m. Tillverkade vecka 38 2007, så några "överblivna" däck är det absolut inte.
Jag struntade i att kränga på vinterdäcken i år, har fungerat rätt bra fungerar fint i stockholm =)

Hade jag behövt nya sommardäck så hade jag nog väntat till våren.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.