AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
542

3´s växel svår att få ut

xm
136
xman77
BMW 530d -05
Äger en 530d -01 (e39) och jag har lite problem att få ur 3´s växel. Ibalnd så går det jätte bra men ibland så måste jag typ dra spaken ned upp och ned igen för att få ut växel, nu är det vane sak men lite störande ändå, spec om någon annan kör bilen, då dom sliter i spaken.

Förra ägaren var norrman men han yrade något om att han hade haft inne bilen på BMW för detta problem och att dom inte kunde göra något åt det.

Någon som har någon ide om det hela?

Tackar.

/X-MaN
det är förmodligen synkringen som är lite dålig på den växeln, du får nog leva med det..

Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas
xm
136
xman77
BMW 530d -05
yah.. antar det. men tänkte om det var någon som visste något om det. eller hur man kan kanske fixa till det:)

/X-MaN
kom på att slick har ett medel till manuella lådor som ska funka riktigt bra, kolla med dom inne på mekonomen i skövde så vet dom vilket medel jag menar, det blir ju förmodligen inte helt bra men kanske lite bättre och då är det ju helt klart värt dom kronorna som oljan kostar..

Har du lb reggat din bil än? Jag va inne och gjorde det idag, kosta 250vägning och 900 i reggning känns skönt att nu kunna blåsa staten på nästan 6000kr per år... Ring och boka i tidaholm där tommy jobbar han är suverän att ha med att göra, jag kan följa med när du ska göra det jag känner ju honom.

xm
136
xman77
BMW 530d -05
andreas din lilla bov:) nej jag hade ju tid den 27 men fick ändra den så skall in den 18 jan i skövde fick jag tid. hur fick du en tid så fort elle? återbudstid?

Oki skall kolla mekonomen om oljan men den är väl itne gratis;) men kanske värt det..

vad haru för skatt nu då? jag har ju 3200 i kvartalet som jag betalar så ett år kostar ju övwer 12 pap ju.. det måste ju vara för mycket elle? jag menar på v70 hade jag 9200 och det var ruskigt dyrt ju.. haha..

/x-MaN
min låg innan på 8847kr nu ska den väl hamna runt 3200 per år med den nya höjjningen får se när den nya lappen kommer. Jag ringde och pratade med tommy igår (onsdag) och fick tiden idag halv två :) får prata lite snällt med honom, byt ställe bes i tidaholm hos tommy han är mkt bättre än dom i skövde tel nr till tidaholm 0502-12611 och välj att komma till platschefen så är det bara att boka tid

xm
136
xman77
BMW 530d -05
oki lillen.. får ta och göra det:) e ju en bit längre att åka men men.. så egentligen spelar det väl ingen roll. dom letar ju inte fel på bilen utan bara, ändra lite i papperna.. men jag ringer väl och kikar:)

natti

/X-MaN
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.