|
|
|
|---|---|
| hej det är så att jag har en BMW 535 E28 87:A som jag sitter och funderar på att köpa...och den är grymt finn..om inte jag har helet fel så är det 211 hk i dom..så finns det någe bra bilit sätt att skräma upp en sådan?...hur breda däck får man på dom???..den har 25½ diff på(allmen fackta).tycker ni att det är en bra bil?den har gott 17000 mil och har renuverad topp vid 12000 mil...vad är för och dakt dellar med en 535????..tack i för hand//danne..p.s ursäkta stavningen..(dysleksi) | |
|
Först ang stavningen huvudsaken att man förstår vad som skrivs, eller hur? För och nackdelar med en e-28 535i största nackdelen är igentligen dom tidiga ägarna som kan ha misshandlat bilden ganska så ordentligt, sen kommer bränsle förbrukningen. Som kan sticka iväg när man börjar gasa. Fördelarna då, dom är fler än vad nackdelarna är. Framför allt är det körglädjen, och den känns brutalare än vad en e34 535 gör. Men är bilen i bra skick och priset är rätt så slå till! Trimma en 535i då, tja då är det det gamla vanliga som gäller, kam, extaktor grenrör, friflödes avgasystem, opptimering av styrbox (chip eller motsvarande). Själv så kör jag med en moddad alpina e28 b10 snurra, till 745 snurran är klar. Och den bilen har mycket "körglädje". Ang däck dimensioner, lägg inte på allt för brett gärna std m535i fälgar eller max m5. Då bilen trivs bäst med std dim på däcken. MVH Pelle cs4605 |
|
mag |
Om du vill ha på så brett som möjligt så är nog 265 det bredaste som går på "vettigt" bak vad jag hört. i upp till 17" har du 18" får man gå ned lite i bredd. Med orginal M5(även sena M535) fälgar dvs BBS 16"x8" så passar det bra med 225or runt om, hade det på en 528 för några år sen. Nu har jag 235-17 fram och 255-17 bak på radius fälgar (tror dom heter så, finns på BMW, egentligen till E39 men det går om man använder centrumringar). //Magnus |
|
535 E28 är en mycket lämplig bil o dessutom slitstark i största allmänhet.204hk och 310Nm hade sverigeversionen. Problemområden:oljeröret i toppen kan lossna,föregående ägare(som tidigare skrevs)som inte följt servicen och misshandlat vagnen o det grövsta. Kamaxeln kan vara sliten=viktigt med täta oljebyten med föreskriven kvalitetsklass(även då som sagt check av oljeröret vid t.ex ventiljust). "Bromsbomben" kan ha fått "punka".Kompressionsprov före köp är att föredra för att försäkra sig om att maskinen är "tät". Rosten ska väl oxå nämnas,domkraftsfästen verkar vara ett specifikt problem på E28:or iaf.Rost är ju iofs det största problemet på 80-talsbilar i allmänhet. Sedan kan jag ha en reflektion till=undvik bilar med automat, pga tråkigare körupplevelse.(iofs min personliga erf.). Vad gäller bredd på däck håller jag oxå med Pelle om att 225:or(standard på 86-) nog är max om man ska ha en någotsånär riktningsstabil vagn vid spårig väg. Sedvanlig beg. koll av bilen ingår såklart. Mvh Janne. |
|
|
Tja..man får tacka så mycket...det är så att det är min koposa pappa som äger bilen nu och han`s bror tidigare och en gubbe inan och den är pedantskött....har även prov kört den går mycket bra...lacken är det nog den finaste jag har sett på en E28 i eskilstuna i allefal..:>)...jag ska få ge 22000 kr och vinter och sommar däck med och hyfsad ljud...men en sak som jag tycker är lite tråkit är att det inte finns någe simons avgassystem att köpa till den..men man kan ju även göra ett själv men jag är inte sugen på det men jag får vell tjata lite på Bonje*hehehhe*.. jag tror att bilen är imort men inte säker på det....men jag är på väg att köpa den sitter bara ocgh väntar på att mina pengar ska koma för min trasiga armbåge:>)....jaghhar även kollat upp färsäkringen på den också och den skulle kosat 7320 kr(trafick) i ett år..14000 hel..tror ni jag blev lite förvånad när jag hörde dom pengarna????*blää*!!!!okey men då ska jag nog köpa mig ett par fetta fälgar i stället då???(orginal är ju så jävla fult)men men man får tacka så mycket...MVH//daniel rosander... |
|
|
Daniel tråkigt att du har kvaddat din armbåge, själv sitter jag med en whiplash skada. Om du inte får bonje att svetsa så har simons sportsystem passande e-28 535. Länk Länk Försäkringen är inte den billigaste på dom här vagnarna, men kolla upp med flera bolag, själv har jag folksam och betalar 4500:- per år i helförsäkring. MVH Pelle cs4605 |
|
|
Om du slår till och bilen är helt ok så GRATTIS! Lite avis blir jag, en underbar bil att ha, att köra, att äga, att leka med.... bara priset på vissa detaljer, försäkring å så, som är jobbiga. Som Pelle skrev, kolla på flera bolag innan du tar en försäkring. Lycka till! [ www.tocnet.nu ] |
|
| tackar....>>pelle hmmz jag hittar inget simons till E-28 på internet:>(.....men det gör inte så mycket finns ju andra tillverkar som göra sport avgassystem!!!tackar enen gong!!!låter en 535 finnt med sportavgassystem????..//danne | |
Hello Nasty |
Ang. Simons så finns det till 528 men det passar lika bra till 535, har själv ett. Priset verkar inte vara farligt om bilen är så pass fin som du säger. Fälgar och däck, nja lite väl brett tycker jag vissa dragit till med, men 8.5" fälgar med 235/45 däck, ska man kunna bruka bilen fullt ut så tycker jag inte man ska köra med bredare för då kommer det garanterat att ta i skärmkanterna plus att bilen blir väldigt spårkänslig om vägarna blir dåliga. MVH/Henrik Kör tills det rasar |
| >>Hello Nasty<< okey det visste inte jag men låter dom finnt med simons på då???????fan jag tycker det är så jävla fult när slutrörena kommer ut i mitten*blää* går inte det att fixa???? hur många ljuddämpare sitter det på när men köper ett simons?? //Danne | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.