|
|
|
|---|---|
|
Tjena Vilket dataspel ska man köpa om man vill öva köra på Nürburgring (Nordslingan)? Jag vill ha en så bra och värklighetstrogen simulator som möjligt. Måste ju öva nu inför våren då jag tänkte åka ner. Finns det till PC, Wii eller PS1 så vore det kanon, men vår dotter blir nog inte ledsen om hon får en ny spelkonsoll. MVH Richard | |
|
PGR4 Xbox360 |
|
|
Jag gillar RACE 07 och dess känsla/grafik Banan känna nära verkligheten jämfört med en del konsoll spel jag testat där banan är betydligt snällare än IRL. Tyvärr är det väldigt svårt med bara tangetbord men visst är det läckert att den 1:a januari dra runt på nordslingen i en M3 E30 ; ) Vet inte om ringen patchen till RACE 07 är officiell dock men det kan vara värt att undersöka. Det är SIMBIN som har RACE 07 och dom har även ett par andra seriösa simulatorer. I kombination med ett playseat och en Logitech G25 kan man nästan strunta i och åka ner på riktigt, men bara nästan... |
|
|
patchen? vad är det? Hur är det, har Race 07 en nordslinga i spelat som man kan köra? Testade det spelat på bilsportmässan i älvsjö nu under hösten och det kul, tills någon knuffade mig av vägen! Sen är jag väl införstådd att man lär behöva en ratt med force feedback för att göra ett bilspel rättvist. |
|
|
Det finns ett tillägg till Race 07 som jag har och då kör jag Nordslingan, allt funkar bra och det ser klockrent ut MEN om det är tillverkaren själv eller 3:e part som"tillverkat" Nordslingan till RACE 07 är jag osäker på. Spelet går iallafall att ladda ner i en demoversion här ftp://ftp.download-center.com/international/Race07/RACE07DemoSetupFull.exe |
|
| eller köp en 360 o bara kör... klockrent spel fö. o nordslingan e grym. svårt att ligga under 9min... | |
|
9 minuter skulle vara en riktigt bra tid i verkligheten, för oss dödliga menar jag, sen finns det ju alltid proffs. Då jag redan har en PC så lutar det åt att jag börjar med ett spel till den, Det tråkiga med spelkonsollerna i dag är att ingen är komplett, jag vill ha en spelmaskin med inbyggd HD som man kan spela in från TV:n, CD-spelare som klarar musik, DVD och HD/blue ray skivor, även inbyggd MP3 spelare kompatibel med iPod och som sen gärna har inbyggd förstärkare med suround ljud och radio. Jo den ska vara jäkligt snygg också. Någon sa att det finns Sony datorer som i stort klarar alla mina krav, dock har jag inte hunnit kolla upp det än. Annars har ju PS3 Blueray och jag tror den klarar CD och DVD också, samt har en del bra bilspel (de ända spelen som intresserar mig). X-box har en del bra spel och kostar mindre, men jag har mindre nytta av maskinen. Hur är det med PS2 har den något spel typ GT3/4 med Nordslingan? För en PS2 kostar ju nästan ingenting idag. Playseat, vad är det? ett racesäte som rör sig med bilen eller? kostar? G25 antar jag är en ratt, vad kostar den? /Richard |
|
|
Har kört en del på Gran Turismo 4 på PS2 och tycker det är riktigt bra gjort. Ser och känns naturtroget. Kommer att bli intressant om det kommer till PS3 med GT 5:an.. //amullo --- |
|
|
Just PGR4 är väl inte den mest realistiska i avseende svårighet/upplevd längd på banan? Att sätta en låg 6-minuterstid är inga större problem med en bra bil, 7-minuterstid är nästan oundvikligt att klara (om du inte menar den fulla banan inklusive den långa GP-slingan)? Forza 2 på 360 är lite svårare men jag skulle fortfarande hålla PS2 och GT4 som konsolmästare på nordslingan, den känns betydligt "smalare" och realistisk återskapad där. Mvh, /Wille |
|
|
Så GT4 på PS2 har Nordslingan!? WilleW: Nu måste jag fråga, tiderna du uppger är det i verkligheten eller i dataspels världen du menar. För jag har hört att kommer man bara in under 10minuter så ska man vara glad (jag pratar om i verkligheten). OK jag är amatör och har bara åkt med Sabina i ringtaxi ett varv då hon sa att det tog ca 9 minuter och hon körde bra mycket snabbare än jag kommer att våga mig på de första varven. Kanske lär man sig fort, vad vet jag, Mantorp och Gelleråsen går ju ganska bra men jag har aldrig tagit tid där. Körde inte Loaded på 7 och något? /Richard |
|
|
Jag har inte spelat det själv men hört mkt gott om rFactor. Länk Här är en video från en kille som kör en M3 GTR runt ringen. Länk |
|
|
Verkligheten har jag ingen aning om, det är spelade tider jag skriver om. Förmodligen skulle jag vilja köra xx antal varv innan jag börjar använda bilen till iallafall till 80-90% IRL. Den verkar minst sagt svårbemästrad. Under 10 minuter skulle jag vara mycket nöjd med. Mvh, /Wille |
|
| rFactor vad är det? till vilken konsoll finns det? | |
|
z3mpower: en sökning via gooogel gav detta: Länk |
|
|
GT4 har definitivt nordslingan med i spelet. Ligger som första val under "riktiga banor". Själva banan är grymt realistiskt och enligt flera ringen-åkare så är den mycket verklighetstrogen i utformning och timing. Dock stämmer inte riktigt hastigheterna i själva kurvorna och acceleration/bromsverkan i bilarna. I verkligheten så är den KANSKE Sabine Schmidt som klarar tiderna som man själv ganska enkelt fixar efter att ha kört någon timme i spelet. //amullo --- |
|
| Helt klart GT4 på ps2 | |
|
OK då får det bli GT4 och PS2. Vad ska man ha för ratt till då? Är det Logitech G25 som gäller eller? /Richard |
|
|
Jag måste förtydliga mig, finns det någon ratt som kostar lite mindre som duger? Logitech G25 kostar ju mellan 2300-3300kr, mer än PS2 + GT4 tillsammans. Någon som har en uppsättning PS2 + GT4 + G25 som tröttnat och vill sälja? MVH Richard |
|
| Någon som provat Momo ratten med forcefeedback? Kostar ju ca halva priset. | |
|
Mitt tips till ratt blir att du måste provspela med ratten innan du köper. Till gamla xboxen finns inte en enda ratt som fungerar som man vill. Det blir bara på eller av när man svänger, dvs i princip fulllt rattutslag eller inget alls och det är helt värdelöst. Nu vet jag inte hur det funkar på andra konsoller, men jag säger att du måste provspela ratten ordentligt innan köp iallafall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.