|
|
|
|---|---|
|
Hej Såhär ser displayen ut för det mesta i min bil Länk Men ibland lyser den helt utan problem också, vad jag läst mig till så ska man kunna ta upp själva displayen och rengöra med nå elektronik spray. Borde det göra någon skillnad för mig tror ni ? Sen så stämmer inte alls yttertemperatur mätaren heller, visar runt -50 alltid. Vars sitter själva mätaren placerad någonstans ? (under huven antar jag men vars?) Tacksam för svar :) Och JA alla moraltanter som säger "Sök", jag HAR sökt... ni behöver inte skriva nåt om ni bara säger det, dock om ni lyckats hitta bättre än jag, så varför inte skicka en länk då ? Mvh | |
|
Klassiskt pixelfel. Har läst om hur man kan fixa det men kommer inte ihåg var. Givaren sitter i vänstra kylkanalen till bromsarna. Du ser den om du kollar med ficklampa. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Okej, är det "den tredje" kabeln som sitter fast satt i fjäderbenet på vänster sida ? På höger sidan sitter det bara fast 2 kablar i fjäderbenet varav ena är bromsslangen. | |
|
Nej, jag menade framifrån. Alltså brevid vänster dimljus är det en luftkanal. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Ahaa, var ute å kikade nyss, och det jag ser om jag kikar in i det vänstra hålet (i bilens färdriktning sett) är kabel till dimljus, kabel till någon givare tror jag som sitter fast i kylarens vänstra nedre del + en till kabel till kylaren. Vad jag vet så är M-paketet eftermonterat och misstänker då att kabeln där med yttertempgivaren hamnat någon annanstans, är det någon som vet av nån sprängskiss eller vet hur kabeln ska vara dragen genom motorrummet och vars den leder ? Tänkte att då kanske man kan lokalisera den på annat sätt :) Tacksam för svar :) |
|
| Har hittat en sprängskiss nu iaf Länk MEN jag hittar då ingeting där som kan anknytas till givaren där | |
| Är det ingen som orkar gå ut och kolla vars den leder så jag kan lokalisera den så att säga ? :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.