|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu är det så att jag har bytt topp packningen på 1502 -76 å jag har på nått jävla vis fått kammen i fel läge så den går som en påse nötter, Har skruvat upp så man ser kammdrevet å hittat ett märke på den. men jag begriper inte var det märket ska stå när allt står i rätt ordning.. samt har jag ett jack i den nedre remskivan som jag tror ska stå mot "piggen bakom skivan" så frågan är vars ska det övre märket vara?? Mvh//Mårten | |
|
Hej! När du har piggen mot märket på remskivan så ska märket uppe vid kammen stå uppåt och 1 cylinder i öd du kan också kolla så att det är rätt i fördelaren, ska finnas ett märke där också... Lycka till!!! /Ricke |
|
|
Jag har för mig att kammens skruvar(4 st M6) ska vara i 2 raka led med ett plåtförband/låsning mellande övre och ett mellan de undre (i våg) däremot styrpiggen väl vara neråt..?? när veven står i noll. Kammen ska iaf när man lyfter locket trycka lika mycket på avgas och insugs ventilerna på 4ans cyl(nockar uppåt) och inte röra 1ans ventiler(nockar neråt).Typ i vändläge. rotorn ska då peka på strecket i kanten på fördelaren där 1ans tändkabel sitter. Jonas B. It´s not speed that kills... It´s the sudden stop at the end.... |
|
|
Minns jag rätt ska du först ställa 1:ans cylinder på OT (=Obere Totpunkt), det märket sitter på svänghjulet. Du ser det genom ett hål i kopplingskåpan alldeles bakom startmotorn. Det finns en kula inpressad som markerar tändtidpunkt, samt ett streck med texten OT som markerar övre dödläge. Märket på remskivan (om det finns) kan du inte lita på, det är bara för grovinställning av fördelaren och där finns ingen precision. Med cyl 1 i OT ska 'strecket' på kamaxelflänsen (den du skruvar övre kamdrevet i) vara mitt för klacken ovanpå främre kamaxellagret. |
|
|
Styrpinnen ska peka uppåt. Och som gunnare skrev så kolla i hålet på växellådan efter OT märkningen. Lycka Till! /Ricke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.