AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
460

Centrallåset börjar packa ihop E34 -89

Mitt centrallås behöver översyn väldigt snart.

Allting började för ett halvår sedan med att 3 funktioner som jag TROR är kopplade till centrallåset
(eller förardörrens lås) funktionerna som blev utslagna är följande

1: Drog jag i handtaget så tändes innebelysningen innan men inte nu längre.

2: Larmar man upp bilen så tändes innebelysningen innan men inte nu längre

3: Komfortstängning av lucka och fönster via låset fungerade förut men inte nu längre.

Då detta inte stört mig jättemycket så har prioriteten varit låg på att lösa det.

Den sista tiden har jag känt att själva lås"kolven" har känts sladdrig på förarsidan, problemet har förvärrats dom senaste dagarna och nu kan man känna på "kolven" att den inte är tight. Jag misstänker att en crasch av låset är på ingång och undrar vad som är felet?

Kan en med tummen mit i handen fixa detta eller kan börjes bilverkstad fixa det eller är det ett rent BMW verkstad jobb??

Jag vet att centrallåsen får slita hund och framförallt på förardörren, man ser många olika frågor rörande detta och jag misstänker att fler än jag har haft samma problem.

Tacksam för alla tips jag kan få!

Surfa in på beam.at/bimmer
Beamrider
Kontakstycken, lås, eller den "billiga" styrboxen under baksätet kan vara troliga orsaker. Jag hade börjat med att kolla kontaktstycke och dörrlås om det finns slitage, oxidation eller glapp. I sådana fall kan det lösas relatift billigt, Styrboxen går möjligen att felsöka kalllödningar i, för den ska kosta multum, om man inte hittar den på skroten förstås.

Träna tummen så kanske den flyttar sig från mitten...
:D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.