|
|
|
|---|---|
|
Jag har hört att väldigt många monterar M50 insug på sina 328or (E36) så jag tänkte att det borde väl passa lika bra på en 528 E39 ? För det är ju samma motor, M52? Men själva monteringen, kan man göra det själv? Krävs det några modifikationer eller passar det bolt-on? Tacksam för svar... Min bil Länk | |
|
tjenare. Ja mot toppen passar det bolt on, men det är lite klurigt hur man ska göra med slangarna och sen infästningen till bränslefördelningsröret. Tycker absolut att du ska göra det själv om du har lite mekvana. Mvh Lardy |
|
|
Titta lite på denna länken. Jag följde den när jag skulle göra likadant på min bil. Det bör se nästintill likadant ut på din bil. Länk Mvh Lardy |
|
|
Tackar! Läste den guiden du länkade till och lite här på forumet och det verkar som något jag skulle klara av :) Spelar det någon roll om man köper insug från en Vanos eller icke-Vanos bil? Min bil Länk |
|
|
Jag tror inte det spelar någon roll om det kommer från en med vanos eller ej. Dom ser ju likadana ut. Mvh Lardy |
|
|
Ok härligt! Har du koll på vad som är bäst att använda för att fästa bränslefördelningsröret på ett fint sätt? Min bil Länk |
|
|
Jag använde bränslefördelningsröret från m50´n också. Men annars ska de ju gå att klippa till några plåtbitar med hål i som du använder som hållare. Mvh Lardy |
|
|
En till fråga om det här :) Behövs spjällhuset från M50 också eller passar M52ans rakt av på M50 insuget? Min bil Länk |
|
|
Ditt gamla spjällhus passar rakt på m50 insuget. Mvh Lardy! |
|
|
Lite länkar och hjälp: Länk Länk Mvh |
|
|
kan man köpa ett insug på skrotten för en 500ing o göra det själv .. ruLLEZ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.