|
|
|
|---|---|
| Hej,någon som vet hur man raderar service medelandet att byta främre bromsbelägg. | |
|
Har du bytt slitagevarnaren när du bytte beläggen? På e46 som jag känner till bäst så räcker det att låta bilen stå med tändningen påslagen (utan att starta) i ca 30 sek för att lampan ska slockna. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Om du inte lyckas med den beskrivna metoden kan du använda dig av återställning via servicemenyn: 1) Put the keyfob in the slot and, with your foot off the brake pedal, press the start button once. 2) Then, hold in the trip reset button until a menu appears in the matrix of the left meter (I think it's the speedometer) and release. 3) Then, press the trip reset button repeatedly to scroll through the choices until you select "brake pad wear varning". 4) Then, hold down the trip reset button until the item you want to clear does so. It won't let you reset until the wire in the pad wear sensor is no longer touching the rotor. |
|
| slitagevarnaren har inte blivit nersliten i service menyn lyser texten gult för byte av främre bromsbelägg 170mil kvar ,sedan blir nog texten röd,för de som inte känner till så är service menyerna lite annorlunda på e65,man ser olika tidsintervall på servicerna . | |
| Länk | |
|
Det gula servcemeddelandet återställer du väl varje gång du startar bilen, efter det att meddelandet plingat till. Det kommer att återkomma tills dess du bytt belägg. Skulle du få en röd varning så måste den återställas enligt ovanstående metod. |
|
| hur känner den av att jag har bytt belägg vid gul markering? | |
| hur återställer man meddelandet vid start ?den gula bilfiguren lyser gult | |
|
Kanske kan detta fungera Läs i rubriken CBS reset i denna länk Länk |
|
| Tack.bmw 728 de var de jag letade efter.Gott Nytt År. | |
| WAN; CBS reset är det jag har beskrivt i början av tråden! | |
| jaha tack de var lite bättre med bilder o så. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.