|
|
|
|---|---|
|
En av få byggda e28 touring av firman schulz. 23000mil 1987, hyffsat bruksskick. Funderar på vad de kan vara värda, från lätt renoveringsobjekt till en bil i bra skick? BMW CS #6606 | |
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Väldigt svår fråga att svara på. Tyvärr var väl inte kvalité och utseende speciellt lyckat på dessa ombyggnader. Skulle något av själva kombidelen behöva åtgärder får man vara händig och tillverka bitarna själv. Sedan beror det ju även på det allmänna skicket vad man kan betala. En E28-entusiast skulle nog kunna ge rätt bra för en Schultz-kombi i bra skick, eftersom det är en udda bil som finns i få exemplar. Men jag vet att de som varit till salu i Europa varit svårsälda, och inte inbringat till närmelsvis de summor en fin M535 går för. Går inte att säga ett pris, tyvärr. Det beror på hur het köparen är på affär. Vet du någon till salu, det har gått en gul här i Sverige tidigare. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Det står en hos en bekant i Norge, där jag nu befinner mig. Såg bilen och blev lite nyfiken. Den behöver lite lackbättring och nya rutor i kombidelen, tyvärr. Vet ej vilka rutor som skulle passa eller vart man kan få tag på "original". Kan säkert få detta exemplar billigt. Kul om någon ville fixa upp den, det är ju synd om den bara står och förfaller. Om någon är intresserad kan jag säkert kolla upp mer om bilen. |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Jag kanske skulle kunna vara intresserad. Beroende på hur dålig den är, de brukar rosta mycket i takkonstruktionen. Du får gärna förmedla kontakten. Bert-Ola BmwCS #2423 |
| Jag är oxå intresserad.Om priset är rätt för objektet skicka gärna info & bilder till stefan.eriksson1@hotmail.com | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.