|
|
|
|---|---|
|
Jaha då har man börjat riva ner baxeln på bettan.. Den ger ifrån sig lager ljus samt klonkar endel så då bestämde jag mig för att byta till en "Ny" från skroten. Grejen var bara att jag fick tag i en från en Diesel E30 som tydligen har 3.25 i utväxling istället för 4.20 vilket bör göra en storskillnad på varv vid landsvägsfart dock så blir den säkerligen tröttare... Har läst endel trådar om byte av bakaxel men hittar inget om man behöver byta kardan?? frågan kom nämligen upp när allt skulle återmonteras och det ville inte riktigt passa i bulthålen.. Måste kardan bytas också ifall man går från lilla klumpen till stora?? Fick lite ont av att ligga på gruset i minus grader och sedan inte få dit klumpen "Pust" Bilen kommer i princip bara att andvändas till pendling så det kanske trots allt kan vara ett bra val med diesel klumpen om den nu passar. Mvh Acke | |
| Det ska passa, men skruvarna i kardan sitter inte symetriskt, passar det inte så vrid kardan ett kvarts varv. | |
|
Ojjj Felformulerat av mig: Kardan medbringarn passar i diffklumpen men det ser ut som att dem 4 skruvarna som håller upp klumpen inte passar men ska titta på det nästa gång jag igen.' Känns surt ifall man behöver leta efter en ny klump igen.. |
|
|
Alla E30 klumpar passar från 316 till M3, stor som liten, även Z3 och E36 Compact. Men det kan vara väldigt svårt att passa in klumpen, ibland går det direkt, ibland kan man ligga o fippla en timme. Kardan går att skjuta ihop, det sitter en mutter på bakre delen med en klämhylsa inuti, lossa den med polygrip eller rörtång så kan du trycka bort kardan så slipper du ha den som extra problem när du ska passa in klumpen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.