|
|
|
|---|---|
|
Har frågat er på autopower förrut och har fått bra svar så jag försöker igen med en "lufttryckfråga"! Har köpt och satt på nya s.k året-runt-däck av märket Nokia och med betäckningen WR (om jag minns rätt),dimensionen är: 245/35 R19,bilen är en Bmw 523i ,e39:a, av årsmodell 1997.När man kollar i instruktionsboken el på stolpen så finns ingen uppgift om trycket för 19 tummare. Vilket lufttryck är bäst att ha i dessa? Tack på förhand och ha ett riktigt Gott Nytt År!!! | |
|
Jag skulle nog vilja ha minst 3bar bak(OBS! kolla vad det står som maxtryck på däcket först) och ca 2,8bar fram ..OM jag skulle investera i dylika hjuldimensioner som du nu har.. Har du kollat i gamla inlägg?...finns nog mycket tips där av folk som verkligen har provat sig fram till "bästa tryck".. Själv skulle jag visserligen aldrig köpt "året runt däck",sämre på sommaren och inte riktigt bra på vintern heller.. Antar att du menar med "året runt däck" just sådana däck som benämns så och inte bara dubbfria vinterdäck? Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.