|
|
|
|---|---|
|
Problem: Farthållaren på min e34 -95 har börjat fungera sporadiskt igen. Den fungerar en stund och sen vill den inte mer. Det har varit så att jag har laggt i farthållaren som fungerat och sen lagt ur den och när jag ska lägga i den igen så vill den inte. Vid ett tillfälle kände jag hur den först drog till men sedan släppte. Att starta om motorn hjälper inte, däremot fungerar farthållaren nästa dag och ibland även under tillräckligt lång tid under körning. Bakgrund: När jag köpte bilen fungerade farthållaren precis som beskrivet åvan. Sedan gick den sönder helt och då bytte jag kopplingskontakten. Jag väntade dock ca två månader. Efter det har den under ca två veckor fungerat prickfritt för att nu börja spöka igen. Vore väldigt tacksam om nån hade några teorier... | |
|
Hej Jesper, jag hade ett liknande problem. Fick en del andra problem på köpet också, ibland nödläge automaten, ibland nödläge motor, ingen farthållare etc men SAMTLIGA problem försvann när jag bytte tändningslåset som blivit slitet och inte fick riktig kontakt. Nu får den som ett skott igen :D MVH JoMu |
|
|
Tack så mycket. Jag ska kolla på det. Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.