AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
421

Problem 540 automat.

Bilen i fråga är en -94 med ca 13000 mil på mätaren. Den har börjat driva dåligt på låga varv och jag har fått höra att det ska vara ett standardfel på dessa adaptiva automatlådor. Nu till frågan: Vem/vilka kan fixa lådan om man demonterar den själv?
mc
460
mc_fox
328i Limo -96
318i Touring -01
Kolla med JWR. Har ingen aning om dem gör det, men man måste ju börja nånstans.

Eller "Autotransmission":
070-663 54 54
el. 070-259 48 10
E-mail: autotransmission@post.netlink.se

Mvh
Fredrik
Pe
269
Petri.
535-88 TA51,710hk 904nm
Alpina B10 BI-Turbo -91
540IA Touring -94
325 cab -87
Det är väl förmodligen plastkulan,vad jag har hört så ska den va lätt o byta bara lådan är nere.

Har hört nåt om en plastkula som slits ut, men vem har verkligen fixat en sån låda?? Vill snacka med någon som verkligen vet vad som ska göras.

Länk
Det finns två standard fel på dessa lådor. Det ena är att lammel huset spricker (jag råkade ut för det, DYRT!!!) det andra är en plastkula som slits ut. Kulan skall stoppa ett oljeflöde genom en plåt. Man behöver ejplocka ner lådan för att byta denna, sade iallafall killen som renoverade min.
Han som lagade min låda jobbade på Skandinavian Transmision Service i Stenungsund.
/Lycka till!!!!
Nu börjar det likna nåt! Ska kanske försöka komma i kontakt med honom då, men det vore bra om någon med erfarnhet runt Stockholm/Uppsala/Dalarna kunde nåot om det här.

Länk
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Automatlådeexperten i Märsta fixar ZF, (renoverade min 540-låda där förut)
Dessa killar fixar det mesta och jag har för mig att det fixat automatlådor, deras speciallitet är just BMW

Sjölin & Hagström i sthlm.

*Allt eller inget*

-Önskar byta sin pårla mot kombi, maila förslag-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.