AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.314

blåsare på Powerbörsen

Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Varför plockar inte moderatorn bort annonser av blåsare powerbörsen som upprepade gånger annonserar här där?
Har följt lite diskussioner på andra forum där folk har blivit duktigt blåsta på delar som dom bla köpt via autopower, och dessa fallen har gått så långt att det utreds av polis som bedrägeri.
Jag vet ett flertal andra personer som sålt stulna delar via autopower (som har åkt dit) och annonserat i princip till att polisen hämtade dom.
Ni kan knappast vara ovetande då man med lätthet kan hitta samtliga uppgifter på andra forum inkl länkar till annonser bla som finns och har funnets här inne?
Flera personer måste ha reagerat och hört av sig till er?

Kanske det är hög tid att ändra annons systemet? Spec så man inte kan annonsera med anonymt mobil nr? Tvingas att regga hemnr och hemadress ala e-bay?
Även om man inte kan belasta forum ägaren att folk går ut och blåser via falska annonser så anser jag att man ska göra så mkt man kan för att förhindra det.
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Kan nog vara ett gissel att få reda på att det är nått skumt med vissa annonser osv men om man vet att det är så är jag fullständigt med dig.
kilroy
Länk

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Måste säga att jag är förvånad över att ingen ansvarig för autopower ens kommenterat på tråden som kilroy länkade till, för någon av dem har läst den då rubriken ändrades!
Jag är fortfarande av den åsikten att endast registrerade PowerUsers ska ha möjlighet att annonsera för att undvika så många rötägg som möjligt. Tyvärr blir konsekvensen att man får betala medlemskapet, men i ärlighetens namn är det ingen jättesumma och man får faktiskt betala för att annonsera på Blocket...

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Som många säger, så är det ofta man reagerar över hur samma person/namn säljer faciliftlysen från E39, M-front etc.
Men folk gillar väl att betala lite mindre för sin utrustning, så "hälarna" håller väl sig på AP så länge dem får sälja, så det kanske kan vara en rätt så bra idé att försvåra för dem att sälja sitt stöldgods här.
Annars så är det ju alltid så petigt vad man skriver om eller hur man formulerar sig på detta forum, så varför följer inte Powerbörsen denna strikta linje?
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Jaha man ska tydligen se själv om annonserna är luriga med hälare och blåsare ingen som helst hjälp av AP moderator osv .

Kan vi inte hjälpa dom och rapportera dom konstiga annonserna då så kanske några försvinner iaf .

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.