|
|
|
|---|---|
|
Ska köpa ett väghållningskitt och undrad vilken av dessa är att föredra? Vad har ni för erfarenheter? | |
|
Bilstein känns som det "fränare" alternativet ;) Men Sachs är absolut inte fel det heller.. Jag har Bilstein dämpare fram på min M535 sedan köpet 1997(inte bytt framdämpare sedan mitt köp då med andra ord) och håller ännu...Bra! Sachs håller absolut världsklass det med...men JAG anser Bilstein smäller högre ändå.. Hur kvaliteten är nu är ju bara en gissning,men Bilstein har alltid varit "högt klassat" sedan urminnes tider :) Lycka till med valet.. Mvh Janne. |
|
Transocean |
Sachs, bakvagn 9000 åkta mil, totalt slut byte (gabriel). Sachs framvagn 5000 mil, slut. blir snart bytta (Gabriel). Bilstein däremot...håller |
| koni? | |
|
Vet ingen om Sachs, men Bilstein har funkat väldigt bra för mig. BMW CS #5206 |
|
|
Det är 15 år sedan jag använde Koni senast, men på den tiden var Bilstein rankat som bättre. hade själv läckage på en av mina Koni och köpte därför Bilstein vid bytet. Nu har jag fyra Bilstein monterade på min gamla Alfa och de har fungerat kanon i 13 år! ---- BMW CS #6212 |
|
|
Har själv funderat på vad jag skall köpa när det blir dags för ett byte. Har nu original M-sport 2 chassie, och mig veterligen så är det sachs original. Min bil har rullat snart 17.000 mil med denna uppsättning, så sachs kan väl inte vara helt "värdelöst". Finns det ngt bilstein pakt som motsvarar M-sport 2 i sport/komfort? Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
Narvselius: Där ser man! Jag har heller ingen egentlig uppfattning annat än att "ryktet verkar vara bra"... Kolla man på realoem på dämpare o. fjädrar så står det där att det kan vara läge på att titta på Koni istf. orginal. Apropå orginal så har jag fått för mig att "bmw orginal" är just sachs? eller det är dem iaf till min 525ix enl. bmw själva... |
|
|
Hmm har kollat upp lite med Forza om Bilstein och H&R. Dessa har inget kitt till min bil =( Så det får nog bli Sachs Performance kitt. |
|
| Länk | |
|
Står bara att det passar följande: E39 Touring / Sedan - 520i - 530i. Men jag har kollat runt en hel det och det är tydligen stor skillnad mellan dom olika bilarna samt vilken årgång samt om du har nivåreglering eller ej. Står allt för lite i texten för att veta om det passar min vilket jag inte tror dom gör. Kan ha fel? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.