|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Carblaze i Borås har jag fått ett gott intryck av, dom köpte en nyare V70 av mig, trevliga. Deras bilar verkar helt ok, mest sv-sålt och inga konstigheter. Denna bilen i fråga känns dock inte speciellt attraktiv, en tidig 530d lockar inte. Dessutom är priset högt och utrustningsnivån låg. Jag tycker du skall titta på en 01 eller nyare med 193 hk motorn, samt får facelift på köpet vilket är trevligt, och dom känns mkt modernare. Skall man köra upp till över 40k mil tror jag en manuell är att rekomendera, automaten håller inte för evigt. Jag hade tittat närmare på denna: Länk eller: Länk eller: Länk BMW CS #5139 |
|
|
Förlåt gto80! Nej, jag har inte ringt tidigare ägare, du har rätt jag ska ringa föregående ägaren och få in lite mer information. Kul att det finns 530d som har rullat mer än 40.000mil, då finns det alltid bra hopp att man kan passera 40.000 mil. Gott nytt år |
|
|
Problemet är att jag får skambud för att byta in min T5 hos andra bilhandlare. Jag tror nog att det är där skon klämmer för mig, mest. Gott nytt år! |
|
| Corre du har powerpost | |
|
Tack gto! Max pris 100.000 + inbytes pris 40.000 för min volvo. Jag har kollat runt lite med olika firmor med jag får dåligt inbytes pris. Har haft min bil på blocket 2 måndader tog bort annonsen pga. händer inget. Min volvo är svenksåld 2 brukare med 16300mil men tyvvär T5 är inte nåt intressant objekt. |
|
|
Denna: Länk är inte mycket att hurra för. Mycket småskavanker, rost i dörrar, huven går inte igen riktigt, automaten hugger, rost vid baklucka, enbart året-runt-hjul. Priset kunde sänkas till 95, men inte mer. Denna: Länk är betydligt bättre, men inte helt 100. Jag kommer troligen att ge ett bud på den i veckan. Tips på 530D vänliga försäkringsbolag? (25 år, boende i kalmar, helförsäkring @2500 mil.) TH: 15800 DINA (Öland): 7200 (+ hemförsäkringen hos dom) Karl Birgander, Kalmar Tidigare: BMW 318is -90, Nu Porsche 944 S2 -90 |
|
|
>gti-charlie De' va som F-N, har verkligen Öland's tagit sitt "förnuft till fånga" när jag frågade dem för ett par år se'n ville de ha 12' för en 530d med 50+ ägare!! Så det fick bli OK (Folksam) istället. Dumt att jag inte kollade i vid förfallodagen i höstas eftersom jag har en "massa" försäkringar hos Öland's:-((. Betalar 6380:-/ÅR för 530D/ 2500 mil/Bonusklass 8/35 skadefria år/landsbygd Nybro kommun. Mvh/Saij PS. Min 530dAT blir kanske till salu snart..........DS. |
|
|
Saij: Ställ av bilen, säg upp försäkringen, teckna ny hos annat bolag och ställ på bilen. Räcker att den är avställd en dag. Årsmodell på din 530? Vill ha 01. Jobbar själv i Nybro. Karl Birgander, Kalmar Tidigare: BMW 318is -90, Nu Porsche 944 S2 -90 |
|
|
>gti-charlie! Ska kolla med Öland's idag - så får vi se vad som händer! -02, med nästan allt ;-) Mvh/Saij |
|
|
Pris? Mil? Karl Birgander, Kalmar Tidigare: BMW 318is -90, Nu Porsche 944 S2 -90 |
|
|
Spännande, imorgon kollas: Länk och med stor sannolikhet även köpes. Karl Birgander, Kalmar Tidigare: BMW 318is -90, Nu Porsche 944 S2 -90 |
|
|
BMW 530DAT -01 bokad. Ägarbytespapper och kontrakt samt pengaöverlämning ske i veckan. 20500 mil med nästan allt. yummie! Karl Birgander, Kalmar Tidigare: BMW 318is -90, Nu Porsche 944 S2 -90 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.