|
|
|
|---|---|
|
Detta gäller min 325:a E30. När man lagt i ettan och släpper kopplingen är allt fint, men när när kopplingen trycks ner för att lägga i tvåan, klonkar det rätt mycket framtill under bilen. Jag tror till och med att jag har hört samma ljud bak, detta när jag backade. Detta fenomen hörs även när man kör på låga varv och släpper gasen snabbt, så att bilen rycker till lite. Kan det vara nåt lager i kardan som har gjort sitt, eller har ni någon kvalificerad gissning vad detta kan bero på? är rätt trött på detta. | |
|
kolla hardyskivan! Ska det vara på det viset?! |
|
djspirit |
kan vara bussningarna också BMW: NO TURBO SHIT JUST REAL POWER |
|
Hardyskivan tycks vara OK, fler tips? |
|
|
Knutkorsen på kardanaxeln kan låta illa när dom blir slitna. Dra handbromsen och vrid fram o tillbaka på kardanen för att känna om det glappar. Det är inte alltid man kan känna om korsen är trasiga men du kan alltid prova... who dares wins... |
|
-:BeeMWe:- |
bussningarna är slut |
|
Provade igår att vrida på kardanen, och det är precis som Uhlmann säger, dvs att det glappar en bit. Handbromsen var dock ej åtdragen om det nu har någon betydelse. Tycker mig dessutom känna igen missljudet som uppstår när man vrider på den. Vad kan en sådan här historia kosta? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.