|
|
|
|---|---|
|
Har kikat runt lite på RealOEM.com, såg till min förvåning att det sitter en sorts dämpare (absober) till vänster istället för en rem som det sitter på högersidan på bilden. I min bil sitter det remmar på båda sidorna, dessutom så känns det som ena remmen är längre än den andra. Är det så att det ska sitta en dämpare orginal till vänster och att någon "gjort en fuling" i min bil eller är det något tillval med dämpare? Är lite nyfiken hur det verkar och tycker det låter lite exklusivare med dämpare än en rem. Vore kul med lite respons! MVH //Ljungblom | |
|
Dämparna sitter som standard på bl.a M5, medan billigare modeller enbart har remmar. Du kan dock enkelt eftermontera en dämpare. De är inte så dyra, kostar 150 - 200 kr över disk hos BMW. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Okej, såg inte i RealOEM att det skulle vara någon specialgrej. Men då förstår jag iaf, sådana detaljer som gör att bilen känns modernare(tycker jag iaf). Är tanken att man ska ha en på varje sida eller är tanken att man klarar sig med dämpare på ena sidan och rem på andra? Har du det på din E34 Mugge? Tack för svar förresten! |
|
|
Det är bara en dämpare. __ Bilblogg: Länk |
|
| Ljungblom: Du har powerpost. | |
|
Nu när det talas om dämpare och exklusivitet/modernitet. Någon som vet om kurvhandtagen i taket går att byta till dämpade diton från någon annan nyare BMW? Gäller E34. Tycker det är mycket störande när medpassagerare plötsligt släpper ett handtag under färd. Känns inte riktigt lyx.... -Phil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.