AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.698

Bildtjuvande annonsör

Mo
133
Mortaz
M5 -00
M Roadster -98
Fick ett mail idag av en bekant som länkade till en annons på blocket.
Annonsen innehåller en bild på min Bmw M5 som jag också har ute på annons på blocket.
Måhända att det inte är en stor sak att starta en tråd över men är man så oseriös att man måste sno bilder på andras bilar och sälja dom som sina egna tycker jag helt klart det är värt en heads up för ev spekulanter på bilen.
Annonsen ifråga;

Länk

Min annons;

Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Anmäl det till blocket så raderar de hans annons.
Jag brukar anmäla alla annonser som "lånar" mina bilder.

__
Bilblogg:
Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Jäkligt fin M5:a, lite för fin för 16500 mil och lite för lite Skåne över den "lånade" bilden dessutom ;)
Det är väl kanske inte den biltyp man säljer med lånade bilder direkt.
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Hej!
Annonsen tycks nu vara raderad. Mkt fin bil Du säljer. Men svart caramelläder??? Är inte Caramel en benämning på färgen - brungulaktigt? Kanske Heritageläder istället??
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Den ser riktigt fin ut måste jag säga.Måste vara tråkigt att sälja en sån fin bil.Det blir nog svårt att hitta en M5a med så låga mil sen om du ångrar dig tänkte jag.

Min Pärla Länk
Ro
138
RonnyN
330i -03
Nu vet jag ju iofs inte om bilderna är ändrade eller bytta

men jämför man de 2 olika annonserna där bilen har bbs-fälgarna så skiljer det ju både på frigång mellan hjulhus och däck samt m5-märkets placering på bakluckan

/R
lob
Det verkar som det handlar om en bild, eller ?

Länk
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Fick upp länken nu - funkade inte för mig tidigare. Är det inte som RonnyN skriver 2 olika bilar??
Blocketsäljaren skriver ju att han har BBS Challengefälgar (felstavat till Challange) men annars skiljer det ju en del mellan bilarna.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Annonstexten som jag hade skrivit till min förra M5 tog en nisse som skulle sälja sin M5 på blocket. Gillade inte det alls! Det roliga i detta var att min bil hade avbeställd kontrastlack från fabrik, vilket inte hans hade. Snillet hade inte justerat det i texten.

//Schnitzer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.