AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.316

bmw 318is e30 värdering

Hej

Är ny på forumet, så ursäkta om detta ligger på fel tråd !

Men iaf, ville veta vad man man kan få för denna bil.

En 318is e30 -90 som gott tyvär 24000mil, lite snabba fakta om den

-Total renovering utav bil sommaren -07
-Lackad med original färg diamond black, rost behandlad etc -07
-Ny tank -07
-Stora sport diff
-Simon sport avgassystem -07
-vita blinkers fram och sidor
-Inget som hellst ventil skrammel
-All elektronik funkar, säte etc
-oljefilter ny olja etc gjort 120207
-inga repor eller liknande
-Servostyrning
-ny termostat 88c -07
-ny gas vajer (stavning?) -07
-nytt gas alpina system, 12bas låda bak, 6,9 och 5.5 med diskant och slutsteg
-m-sänkt med starkare fjädring
-nya vinter däck med bmw plåt original och nya sommardäck i lm

Allt annat är original som inredning (inga revor eller liknande, alltid städat och tvättat/damsugigt). Och bilen går klockrent. Enda negativa är att dimljus saknar, men skall införskaffas.

Så vad är den värd? är lite sugen på en 328 coupé e36, så ska förmodligen sälja denna och köpa en sådan !

mvh

Jonny

p.s
Ursäktar för mitt inlägg innan som blev fel placerat
d.s

Visa användare
345
Gr8ride
BMW 325i cab -90
BMW M5 -89

BMW CS #4005
Om du har papper på vad som är gjort på bilen, så borde du få ca. 20000kr för den. Om den är i bra orginalskick det vill säga.
Är den i toppskick blir det mer, problemet är bara att hitta en bra köpare som vet vad det är för bil han vill ha.

Tokfina e30 318 is 16v kan gå för över 30000kr.

Gr8ride
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Om den nu är totalrenoverad så är ju 20.000 kr ingenting. Låter som 30.000 - 33.000 kr. Roliga bilar det där.

Mr C
kvitto har jag på det mesta iaf.

Jo, den går ju klockrent, ingen repa buckla etc, bara tråkigt att det är original inredning.

Motor vägar som sagt går den tok fint.
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Totalrenovering? om så är fallet har du nog spenderat mer än 20 på bilen och skall sikta på ett högre pris.
mvh Daniel

Länk
Progress through pain
Ska du sälja E30:n och köpa en E36:a!!? Varför!?
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Det låter ju som jättefin e30. Jag skulle aldrig drömma om att byta bort dem mot en e36.

mvh Magnus Melkersson

Min föredetta. Länk

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
e30 och gärna 318is är en av mina absoluta BMW favoriter men det är bara att inse att en e36 är en bättre bruksbil på alla sätt. Modernare, snabbare, bekvämare, säkrare, rymligare mm mm.

Men en fin e30 är absolut en roligare entusiastbil utan tvekan! Är den fin lär den dessutom stå sig i värde.

Låter som en fin bil, borde vara värd närmare 30' men priset beror mycket på vad "totalrenovering" innefattar.
Spräckte plast biten på främre stötfångare, spricka på lyset och en 1cm repa (liiiiten buckla) på huven.... Front spoilern blev det en buckla på, men bocka tillbaka den så det syns knappt, oljetråget dog också, satt på nytt igår.

Nya mattor, is läpp, chrome rings till hastighets mätaren är på väg hem, även vita fram och sido blinkers.

Bilen går förvånandsvärt fint faktiskt, inga missljud alls, och stora diffen gör inte saken sämre ;P

Varför jag vill sälja den eller byta är pga att jag helt enkelt vill ha nyare bil, är väldigt sugen på en s40 lr någe liknande.

mvh

Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

En bil värd 20 som blir påkostad 20 blir inte med automatik värd 40. Man får nästan aldrig tillbaka pengar på en renovering eller upprustning. Då är det bättre att behålla bilen efter renoveringen.

Mats
BMW CS #5847
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.